V e-shopech nakupuje každý měsíc 59 % mladých lidí

21. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Alespoň jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Nejvíce si online nákupy oblíbili internetoví uživatelé z Prahy, nejméně potom uživatelé z Libereckého kraje. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,“ vysvětlil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji nakupují obyvatelé Prahy, podobně často pak nakupují v e-shopech internetoví uživatelé ze Středočeského (53 %) a Jihomoravského kraje (49 %). Naopak nejméně často se nakupuje v Libereckém a Pardubickém kraji, ve kterém uskuteční online nákup alespoň jednou měsíčně 41 % obyvatel.

Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech ročně nejvíce peněz. „Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při online nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes dvacet tisíc, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ dodal Kamil Demuth.

Jak často nakupujete na internetu?ŽENYMUŽI
Alespoň jednou za měsíc51 %43 %
 
Jak často nakupujete na internetu?Alespoň jednou za měsíc
Hlavní město Praha58%
Středočeský kraj53%
Jihomoravský kraj49%
Olomoucký kraj46%
Plzeňský kraj46%
Jihočeský kraj45%
Karlovarský kraj45%
Ústecký kraj44%
Kraj Vysočina43%
Zlínský kraj42%
Královéhradecký kraj42%
Moravskoslezský kraj42%
Liberecký kraj41%
Pardubický kraj41%
Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více