Nejvíce e-shopů se zakládá v únoru

15. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: NetDirect)
Nejvyšší poptávka po založení e-shopu je mezi Čechy v únoru a v září. V únoru loňského roku bylo založeno meziročně o 19 % více velkých e-shopů. V září a říjnu zase výrazně stoupla poptávka po menších a středních e-shopech, vloni to bylo meziročně o 35 % více poptávek. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect.
Foto: Sxc.hu

V loňském roce se nejvíce zvýšila poptávka po zakládání e-shopů v září a říjnu o 35 %. Jednalo se především o malé nebo střední e-shopy. Výroba těchto e-shopů trvá v řádech několika dní, při rychlém jednání je možnost mít e-shop zhotovený do 24 hodin.

Dalším důležitým obdobím pro zakládání e-shopů bývá začátek roku. V loňském roce to byl únor, kdy se poptávka zvýšila o 19 %. „V tomto období je poptávka především po větších e-shopových řešení, jejichž výroba trvá tři až pět měsíců. Po spuštění se obchody připravují rovnou na předvánoční nákupy, které e-shopům tvoří třetinu jejich obratu,“ vysvětlil Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Naopak nejslabší sezóna je v období předvánočního běsnění, v listopadu a prosinci. „V těchto měsících již musí všechny e-shopy naplno běžet a správně fungovat. Evidujeme tak snížení poptávky po založení e-shopu téměř o třetinu,“ řekl Havlík.

Nejčastějším problémem, se kterým se lidé i firmy při zakládání e-shopů potýkají, je úvodní špatné zadání. „Klient často přijde s nereálnou vizí nebo s očekáváním, které však není nikdo schopný splnit. Je potřeba si analyzovat situaci a očekávání umírnit,“ řekl Havlík. Mezi další problémy při zakládání e-shopu podle něj patří nedostatečná propagace a domněnka, že se založením e-shopu se peníze pohrnou samy.

Štítky: 

Podobné články

Michal Minarovič, business development director v NetDirectu

NetDirect: Michal Minarovič

6. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Dlouholetý obchodní ředitel společnosti Kentico Software Michal Minarovič (38) je novou posilou společnosti NetDirect, která patří mezi největší výrobce e-shopů v ČR. V nově vytvořené pozici Business Development Director má na starosti především vstup firmy na nové trhy. Čtěte více

Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí. Čtěte více

Mobilním zařízením je přizpůsobena pětina e-shopů

23. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Stále více Čechů nakupuje zboží přímo z mobilních zařízení. Podíl nákupů z tabletů a chytrých telefonů činí v některých odvětvích již 13 % a podle dat společnosti NetDirect takto nakupují Češi nejvíce knihy a parfémy. Za rostoucí oblibou stojí mimo jiné lepší přizpůsobivost českých e-shopů mobilním zařízením. Tzv. responzivní weby už má pětina z nich. Čtěte více

S e-shopy pomůže NetDirect

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Po dvou letech od zahájení prací spustila společnost NetDirect novou platformu, která může ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. E-shopy jsou díky ní schopny rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku. Čtěte více