Žádejte zákazníky, aby psali recenze o nákupu u vás

5. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Přibližně 89 procent českých zákazníků čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 procent nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Pro zbylých 90 procent je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 procent z nich,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce.

Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 procent nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 procent. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 procent, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodal Kamil Demuth.

 
ČRSR
201120092011
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení prodejce před nákupem?
Ano, vždy si před nákupem recenze nebo hodnocení najdu. 43%30%42%
Ano, jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 48%56%47%
Ne, recenze pro mě nejsou důležité. 9%14%11%
 
Hodnotíte po nákupu prodejce nebo e-shop, ve kterém jste nakoupil/a?
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám negativní zkušenost. 6%8%8%
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám pozitivní zkušenost. 5%7%6%
Ano, ale jen pokud jsem k tomu přímo vyzván. 57%40%44%
Ano, hodnotím pokaždé. 13%18%11%
Ne, hodnocení po nákupu nepíšu vůbec. 19%27%31%
 
Doporučujete přátelům zboží nebo e-shop?
Ano, když něco nakoupím, hned o tom napíšu. 7%8%9%
Spíše ano, pomůže jim to v rozhodování.52%50%55%
Spíše ne, mluvím jen o vysloveně dobrých nebo špatných nákupech. 30%31%26%
Ne, do toho, co nakupuji, nikomu nic není. 11%10%10%
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více