Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent
Za letošní první čtvrtletí Icecat zaznamenal 395 milionu stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 395 značek, počet zaregistrovaných online prodejních partnerů se zvýšil o 42 procent, počet měřených značek vzrostl o 62 procent a počet kategorií narost o 14 procent.
Přehled nejúspěšnějších značek 1. čtvrtletí 2012 začíná značkami HP a Lenovo a pokračuje značkami známými převážně z oblasti spotřební elektroniky Sony, Samsung a Philips. Dell se stále posunuje nahoru; tradičně se dobře daří firmám Microsoft, Apple, Konica Minolta a Panasonic. Změna managementu firmy Apple možná též znamenala posun k přátelštějšímu přístupu k prodejnímu kanálu ze strany tohoto předního technologického inovátora.
Nejrychleji rostoucí značkou je Konica Minolta
Konica Minolta, Braun a V7 jsou třemi nejrychleji rostoucími značkami v prodejním kanále za 1. čtvrtletí 2012 v meziročním srovnání. Braun stojí za pozornost z toho důvodu, že tato tradiční značka produktů pro domácnost nyní vůbec poprvé zahrnuje i online kanál. V7 je pak vlastní značka distributora (vlastní ji a provozuje Ingram Micro) – V7 se stále rozvíjí a postupně pokrývá stále více populárních IT kategorií.
Tablety ničí notebooky
Dominantním počítačovým zařízením jsou stále notebooky, ale ani stará dobrá stolní PC neupadají do zapomnění. Nicméně nyní už je zcela jasné, že jsou to právě netbooky, které zcela ztratily svůj růstový potenciál, a jsou tak jasnou obětí nástupu tabletů – zvláště od té doby, co se varianty Androidu začaly postupně zakusovat do panství Apple.
Tablety, LED TV a All-In-One otřásají odvětvím
Uvedení alternativních tabletů (+394 procent) znamená na online trhu skutečný přelom. Mezi další významné změny patří nárůst LED TV (+226 procent) a All in One PC (+260 procent): inteligentních displejů, které jsou mnohem elegantnější než původní PC. Trend, kdy LED TV nahrazují LCD TV, však trvá již delší dobu.