Ocenění partnerům Citrix a výzkum
Společnostmi, které se z partnerského setkání společnosti Citrix odnesly ocenění, byly následující. Citrix Best CZ New product partner 2011 se za největší počet nových zákazníků stala společnost S&T. Ocenění Citrix Best SK partner 2011 za nějvětší obart na slovenském trhu si odnesla společnost PosAm. Citrix Best CZ partner byla pro rok 2011 vyhlášena společnost AutoCont CZ.
Průzkum byl zaměřený na zákaznické preference, přijímaní virtualizovaných řešení a zavádění nástrojů umožňujících politiku BYOD (bring your own device) napříč společnostmi.
Více jak 50 procent českých a slovenských partnerů společnosti Citrix věří v obecný nárůst poptávky na trhu v horizontu šesti měsíců. Celkem 54,5 procenta z nich považuje za nejlepší prodejní příležitost současnosti desktopovou virtualizaci, následovanou serverovou virtualizací podle 45,5 procenta dotázaných. Za hlavní důvody, podle nichž se čeští a slovenští zákazníci rozhodují pro virtualizaci desktopů, považuje téměř 45 procenta především dostupnost a možnost přihlásit se odkudkoliv a z jakéhokoliv přístroje. 42 procenta dotázaných uvádí jako jeden z hlavních důvodů bezpečnost dat a kontrolu přístupu. Jedna třetina partnerů se shodla i v jednoduchosti migrace jako dalšího důvodu.
Nárůst zavádění politiky BYOD, které je v Americe na prudkém vzestupu, nastane podle 100 procent dotázaných v následujících 12 měsících i na českém a slovenském trhu. Šest procent z nich očekává velmi rychlý růst, 36,4 procenta očekává mírný růst do 50 procent a podle 57,6 procenta se očekává spíše pomalejší nárůst v horizontu do 10 procent.
Partneři se také vyjádřili k tomu, jak se průběžně přizpůsobují novinkám přicházejícím na trh. Cloud computing je populárním trendem už delší dobu a necelých 64 procent dotázaných přiznalo, že se průběžně portfolio jejich společností rozšiřuje o nabídku služeb týkajících se cloud computingu. Kolem 20% plánuje tyto změny teprve v průběhu roku 2012.
Při otázce, zdali má cloud computing hodnotu pro prodejní kanál, se partneři jednoznačně neshodli a jejich odpovědi se prozatím dělí na tři skupiny. Přibližně 20 procent partnerů si myslí, že jejich zákazníci jsou stále ještě na pochybách ohledně hodnoty, kterou jim má cloud computing přinést. Asi 40 procent dotázaných pozoruje zvýšený zájem společností o cloud computing, ale spíše zatím pasivně sledují jeho vývoj a přechod do cloudů vidí až v horizontu několika let. Zbylá část partnerů naopak pozoruje, že s rozvíjejícími se a rozšiřujícími se službami dozrávajícího cloud computingu roste i počet zákazníků, kteří přesouvají většinu své IT infrastruktury do cloudu.
Pokud má společnost potřeby, musí tomu přizpůsobit i zkušenosti – o tom není pochyb. Na implementaci cloudových technologií ale podle 25 procent dotázaných zatím určitě nemají všechny společnosti potřebné zkušenosti, 27 procent si naopak myslí, že společnosti již tyto zkušenosti mají a necelých 50 procent si není úplně jistých a o reálných zkušenostech společností spíše pochybuje.
„Výsledky průzkumu nám blíže ukázaly vývoj českého a slovenského trhu, protože každá země má svá specifika, podle kterých se trh odvíjí. Z názorů mnoha našich partnerů vím, že virtualizační boom na českém trhu se teprve očekává a otázkou spíše bude, jakou část své IT infrastruktury přenesou jednotlivé společnosti do cloudu a jakých možností virtualizace využijí. Neustále vzrůstající poptávka na českém i slovenském trhu potvrzená našimi channel partnery nás těší a věřím, že s jejich pomocí zvládneme každému zákazníkovi individuálně pomoci,“ uvedl Thomas Huber, ředitel rozvoje a prodeje přes prodejní kanálv regionu východní EMEA.