WD Advisory Team podruhé
Jiří Olejník, Sales Manager Eastern & Southern Europe, zopakoval a zhodnotil a nejčastější návrhy z předchozího setkání – nedostatečné portfolio u distributorů, naopak ze strany výrobce požadavek na vyšší aktivitu ze strany resellerů.
Poté se věnoval tržním trendům. Poptávka po storage neustále roste – jen do konce roku 2008 byla ve světě v provozu více než miliarda IBM/PC, 70 milionů PC Macintosh, 58 milionů netbooků, 12 milionů digitálních fotoaparátů a 38 milionů televizorů s funkcí digitálního mediacentra. To vše storage vyžaduje, z čehož také vyplývá zásadní příležitost a doporučení – reseller by měl zákazníky přesvědčit, aby zálohovali. Domácí scény, kdy manželka svému protějšku „vycinká“ při ztrátě všech rodinných fotografií od svatby až po nástup dětí do první třídy, včetně všech narozenin, exotických dovolených a vánoc, by měly být základním argumentem.
Proč Western Digital?
Protože má řešení doslova pro každého, od interních disků až po externí zařízení storage. Strategií WD je segmentace BGB. Disky WD Caviar Blue jsou určeny pro výkon, spolehlivost a pro každodenní práci, WD Caviar Green se vyznačují nízkou hlučností, nízkým vyzářeným teplem a ekologickou šetrností a WD Caviar Black jsou určeny pro maximální výkon a náročné úlohy.
Další příležitostí pro resellera jsou nové 3TB interní disky, a to díky nutnosti instalace, která není triviální.
Co se týče cloudu, WD vidí svoji příležitost ve všech třech oblastech, které dělí na IT obsah (korporátní cloud), IP obsah (veřejný cloud) a na privátní cloudy. Všem totiž společnost WD svoje disky dodává, a ráda.
Zemětřesením na poli výrobců disků prošla společnost WD skvěle, dohodla se na koupi diskové divize Hitachi a vedle Seagate která má zatím jen registrované partnerství s diskovou divizí Samsung, zůstává celosvětovou jedničkou v počtu prodaných disků i zisku. WD dnes jen zbývá dohnat Seagate v celkovém obratu, který posilují prodeje disků SCSI & SAS pro velké podniky. WD je jedničkou v EMEA a jedničkou v šíři zákazníků i v loajalitě prodejního kanálu. Záměrem do budoucna je zpřesnit zákaznickou databázi, ještě zvýšit kvalitu, posílit byznys (B2B i B2C) a prosadit se maximálně na poli sociálních médií (YouTube, Google...), jejichž hlad po storage je neukojitelný.
Například ve čtvrtém kvartále 2010 se u nás prodalo cca 300 tisíc disků od všech výrobců (kromě těch dodaných přímo v PC).
Podpora trhu a brandu WD
Pro koncové zákazníky uspořádala společnost WD ve spolupráci s propagací od svých dealerů soutěž na www.velociraptor.com/cz, z Čech se jich zúčastnilo 1 800.
Ohledně podpory brandu WD se právě připravuje telefonická technická podpora v češtině a zařízení WD TV Live a WD TV Live Hub budou mít od poloviny července i lokalizované uživatelské rozhraní do češtiny. Společnost WD se postupem času transformovala z typického dodavatele OEM na výrobce pokrývajícího i spotřebitelský segment, proto musí věnovat pozornost i detailům.
Technické finesy
Pavel Záchenský poté předal některé technické informace. Například ohledně vyvažovacího mechanismu u motorů disků, aby se plotny při otáčení neklepaly a nedosedaly na ně při chodu hlavy. Ramena držící R/W hlavy mají přesně daný aerodynamický tvar, aby hlavy plavaly v dané výšce nad plotnami (doslova jsou „foukány“ v tunelu, jako ferrari). Parkování hlav je dnes u disků WD nikoliv poblíž středu ploten, nýbrž vně ve speciálním parkovacím držáku. Propracované je rovněž ošetření vibrací a chybových stavů.
SSD disky WD také dodává, avšak spíše pro nasazení v podnikových aplikacích, než v komerčních koncových zařízeních, a to kvůli jejich vyšší ceně. Řada firem vyrábějících například notebooky proto používá hybridní disky – jako systémový SSD, pro data a méně důležité aplikace pak točivé disky.
Marketingová podpora
Aideen Sherlocková předala z důvodu viditelnému očekávání potomka péči o marketing v České republice Lukáši Paskovskému a krátce pohovořila o podpoře prodejnímu kanálu. O tu je třeba žádat. Týká se i POS materiálů, jedním z příkladů byl TopSeller od Reseller Magazinu. Jak navázal Jiří Olejník, i při marketingových aktivitách je třeba být aktivní a hned vypíchnul jednoho z přítomných jako příklad.
Za půl roku znovu
Nakonec proběhla diskuze s opětovným zhodnocením dosaženého, včetně marketingové podpory, sendvičových obalů na zasílání reklamovaných disků, řešením reklamací vůbec, sledováním distributorů ohledně fyzického zacházení s disky, úvahy, zda je pro nás zapotřebí sběrné středisko na poškozené disky apod.
Nakonec bylo rozhodnuto, že tato setkání WD s prodejci jsou skutečně přínosná, a že další se uskuteční s kratší periodou, a sice ještě letos na podzim. Reseller Magazine chápe toto setkání s WD a vybranými resellery jako prestižní a rozhodně se také zúčastní.