Při nákupu na internetu vyhrává cena
Do průzkumu se v období od ledna do března 2009 zapojilo 11 432 respondentů z řad zákazníků internetového obchodu Obchodní-dům.cz, přičemž podíl mužů a žen se téměř shoduje s poměrem českých uživatelů internetu – podle údajů agentury Mediaresearch z února 2009 byli muži proti ženám v převaze 54:46.
Průzkum portálu Obchodní-dům.cz dále ukázal, že na internetu nakupují zákazníci napříč všemi věkovými skupinami. Největší část tvoří s 36 % třicátníci, generace čtyřicátníků zaujímá 22 % a padesátníků 17 %. Nejčastěji jde o osoby v pracovním poměru (69 %), zákazníci z řad živnostníků, důchodců či matek na rodičovské dovolené tvoří 8mi % respektive 7mi % poměrně vyrovnané skupiny. Na internetu utratí 47 % zákazníků více než 10 000 Kč za rok.