DNS zůstává distributorem serverů Lenovo System x
Přesun portfolia pod značku Lenovo se týká níže uvedených produktových kategorií, které zároveň zůstávají v autorizované distribuci DNS včetně technické podpory:
- tower a rack servery IBM System x
- BladeCenter a Flex System blade servery a switche
- x86- Flex integrované systémy (Power část zůstává i nadále v IBM)
- NeXtScale a iDataPlex servery
- software, servisní a záruční služby spojené s uvedenými produkty
Změna výrobce pro partnery, respektive koncové zákazníky, znamená pouze přebrandování dodávaných produktů z IBM na Lenovo System x. I nadále tak bude možné objednávat jednotlivá řešení Lenovo pod stejným produktovým číslem, jako tomu bylo u IBM. Výjimka nastane pouze u servisních balíčků ServicePac a OEM produktů (storage, SW a SAN); ty získají nová produktová čísla, pod kterými jsou k objednání od ledna 2015. Stávající nákupní procesy tedy znamenají pouze drobnou úpravu dosavadních nákupních zvyklostí.
Hladký přechod se týká rovněž uzavřených partnerských smluv s IBM a také platných certifikací. Vše je ponecháno beze změny – smlouvy i certifikace platí i pod hlavičkou Lenova. Výrazněji se změny dotýkají procesu registrace obchodních příležitostí, kdy si partneři mohou nově zadávat žádosti o schválení projektů přímo v nástroji Pre-Sales Advisor (PSAT).
Motivační program pro obchodní partnery Know Your IBM zůstává zachován, pouze funguje pod novým označením Lenovo eXpert Achievers Program (LEAP). Pro nákup produktů Lenovo lze i nadále využívat službu financování IBM Global Financing (IGF).
"Pevně věřím, že se servery Lenovo System x brzy stanou jedničkou na poli x86 serverů. Uděláme pro to maximum,“ řekl Petr Plodík, šéf divize IBM a Lenovo společnosti DNS.
„Převzetím IBM System x serverů získalo Lenovo kvalitní produkty s dlouholetou tradicí a zároveň celou strukturu globálního týmu, služeb a systémů. Tedy nejenom cennou značku, ale i tisíce kvalifikovaných odborníků, kteří se dlouhá léta podíleli na vývoji, podpoře a prodeji těchto produktů. Tím si zajistilo přístup k záručním a servisním službám IBM, které jsou celosvětově vnímány jako jedny z nejkvalitnějších a znamenají významnou přidanou hodnotu pro partnery a koncové zákazníky. To vše, společně s novou dynamickou obchodní strategií Lenova, je z pohledu DNS velmi silným nástrojem pro uchopení nových obchodních příležitostí,“ řekla Kamila Jeřábková, produktová manažerka Lenovo v DNS.