SWS a Microsoft vzdělávají pro budoucnost
Jiří Karhánek ze SWS jakožto jeden z největších mágů na licence Microsoftu v Česku setkání uvedl. Irena Brifordová, ředitelka pro oblast školství v Microsoftu sdělila, že reselleři mají Microsoft chápat jako jedno kontaktní místo pro dodávky do škol, a s tímto cílem je podporuje. Jiří Karhánek ještě prezentoval logistiku objednávání školních licencí, která sice na první pohled vypadá složitě, nicméně s celou agendou pomůže tým, který se v SWS stará o Microsoft.
ICT (nejen) podle Microsoftu do oblasti vzdělávání patří, protože je nástrojem pro získání schopností, které jim umožní spolupracovat, komunikovat, využívat kritické myšlení, řešit problémy novými postupy a spolupracovat v mezinárodním prostředí. Pro školy jde přitom o novou agendu, se kterou jim mají výrobci společně s resellery pomoci. Jde mj. o využití grantů z EU, které by měly být dočerpány ještě v tomto školním roce. Pro další období mají být k vypsání dalších fondů, které by měly být čerpány od roku 2015. Jde o fondy určené pro nákup celého IT vybavení, od Wi-Fi přes projektory až po počítače a softwarové licence. Právě pro školy je určena společná zvýhodněná nabídka Microsoftu a výrobců hardwaru, kterou prezentují na stránkách www.vzdelavameprobudoucnost.cz. Zde školy najdou mimo jiné i informace jak tuto nabídku pořídit a jak efektivně využít.
PC, notebook, nebo tablet (s Office 365)?
Při obměnách se spíše nahrazuje stolní PC za PC nebo notebook, tablet je dalším zařízením, takže se očekává, že instalovaná báze PC ještě poroste. Úspěch Office 365 se nečekal, jeho průnik do škol je největším úspěchem nejen ve východní, ale snad v celé Evropě. Zpětná vazba z vysokých škol je navíc taková, že v této oblasti výrazně heterogenního prostředí a konkurenčních platforem se toho za posledních let příliš mnoho nestalo.
Co by měli reselleři poradit ředitelům škol při investicích do IT:
- Postupná obměna (není příliš mnoho peněz);
- bezpečnost – infrastruktura, správa zařízení, veřejný cloud;
- vybavení učitelů a školení, učebny;
- vybavení žáků tablety 1 : 1.
Jana Knesplová, která má v Microsoftu na starosti spolupráci s partnery pro školství, dala tipy jak pracovat s tablety a prodávat je lépe. Přinesla čerstvé zkušenosti z jednání s řediteli škol Pardubického kraje. V porovnání s firmami, které požadují po svých lidech flexibilitu, spolupráci apod., ve školách tyto požadavky chybějí, což je další příležitost.
Jaroslav Šindelář z Microsoftu představil Office 365 jako nejlepší cestu pro vedení moderní výuky. Poskytuje úspory na provozu, běží na různých zařízeních, umožňuje online editaci dokumentů, ty jsou pak dostupné kdekoliv na cloudovým úložišti (když si žák zapomene někde papírový sešit, nemá v tu chvíli nic), a Microsoft vydává k Office 365 průběžné aktualizace a upgrady.
Irena Brifordová ještě vysvětlila rozdíl mezi elektronickou učebnicí a výukovou aplikací, která na rozdíl od učebnice (ta je neměnnou příručkou s pevnou osnovou) umožňuje vytvářet obsah. Kromě toho popsala výhody anuitního licencování (typ A), které poskytuje zejména jednotné softwarové prostředí v čase při nákupech dalšího hardwaru.