Partnerské dny s Fujitsu v Počátcích
Setkání zahájil Jiří Řehák, finanční ředitel a jednatel Fujitsu Technology Solutions pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko (společně s Radkem Sazamou, generálním ředitelem; prokuristou je Marie Nováková). Představil Fujitsu Group jako světového lídra v IT.
Společnost byla založena v Japonsku v roce 1935, jejím prezidentem je Masami Yamamoto, má 170 tisíc zaměstnanců, 70 poboček a závodů a na výzkum a vývoj ročně věnuje 2,8 miliardy dolarů. Výzkumná centra má v Japonsku, USA, Německu, Velké Británii a Číně, výrobní závody v Japonsku, Asii, Evropě a Severní Americe. Zisk Fujitsu Group před zdaněním činil 1,6 miliardy dolarů za fiskální rok 2011 (končil 31. 3. 2011). V Evropě Fujitsu působila společně se Siemensem jako Fujitsu Siemens Computers, pro který dodávala od roku 1978 mainframy, a poté převzala jeho PC byznys. V roce 2009 Fujitsu odkoupila od Siemensu zbytek podílu.
Česká pobočka Fujitsu
Česká pobočka Fujitsu má 150 zaměstnanců a její obrat za rok 2011 je přibližně 2,3 miliardy korun. Jako pobočka globální společnosti garantuje bezpečnost a důvěru při zajištění dodávek a řízení projektů. Spoléhá se přitom i na svoje globální partnery (Microsoft, SAP, Intel, Oracle, NetApp, Citrix, VMWare, Cicso, Symantec, Brocade apod.)
Partnerská síť Fujitsu
Strukturu partnerského kanálu Fujitsu představila Katka Hažmuková, Fujitsu Channel Sales Director . O prodej v Čechách se stará Jan Fanta, na Slovensku Ondrej Mrazík. Předprodejní podporu zastřešuje Jaroslav Merka, produktový marketing má na starosti Jan Šplíchal.
V PC a noteboocích je Fujitsu v Evropě celkově desátá s meziročním nárůstem přes deset procent. Na firemním trhu s PC a notebooky je Fujitsu ve firemním segmentu sedmá s nárůstem téměř jedenáct procent. V Čechách v této komoditě společnost Fujitsu vykázala podíl zhruba dvě procenta a růst 0,8 procenta. Za první kvartál 2012 prodala přes 5 300 kusů PC a notebooků, zvýšila tím tržní podíl a dosáhla meziročního růstu téměř 60 procent.
Spoléhá se přitom na síť distributorů a partnerů. Ti začínají jako partneři řízení distributory (obrat za zboží Fujitsu pod 10 tisíc dolarů za rok), následuje Partner Level (obrat přes 10 tisíc dolarů za rok) s přiděleným obchodníkem Fujitsu, dále Select Expert nebo Select Partner Level (obrat přes 60 tisíc dolarů za rok), až Select Expert Level (obrat přes 300 tisíc dolarů za rok). Bonusové cíle pro partnery nastavené na šest měsíců jsou od 0,5 procenta až do 1,5 procenta, podle úrovně partnera a stupně dosažení cíle (80-90-100 procent).
Přínosy pro partnery
Partneři Fujitsu mají dvakrát ročně nabídku školení, marketingový zpravodaj, přístup na partnerský portál (kontaktní osoba Michal Čížek, channel communication), konfigurační nástroj System Architekt a Webkonfigurator, přístup na Turbobid (rychlou nabídku do projektů) https://turbobid.cz.ts.fujitsu.com, doživotní záruku na servery na www.zatorucim.cz, zápůjčku produktů (Demotool), Demo Program (podmínky na partnerském portálu) a možnost připojištění notebooků.
Následovalo představení produktových řad Fujitsu, od PC a notebooků až po servery a storage.
Klid a pohoda v Počátcích
Resort Svatá Kateřina slibuje klid a pohodu, čehož společnost Fujitsu v plné míře využila a zajistila je i svým partnerům, kteří mohli využít i zdejších aktivit, zakončených večerním programem. Mediálním partnerem setkání Fujitsu s partnery byl Reseller Magazine.
Na setkání s Fujitsu byli také vyhlášeni nejlepší partneři
Select Partner:
1. místo: Librashop – Michal Karban
2. místo: Merit group
3. místo: Prospeks
Select Expert:
1. místo: CDC Data
2. místo: NWT
3. místo: Autocont
Skokan roku:
Casnet
Distributor roku:
eD´ system Czech