Oracle Day 2013: České firmy mají nedostatek IT dovedností

16. 11. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Oracle)
V Praze se uskutečnila konference Oracle Day 2013. Nejožehavějším tématem konference byla otázka konkurenceschopnosti a IT dovedností. Mnoho podniků například nedokáže svým klientům 100% vyjít vstříc a zaostává za nimi.

Důvodem je právě neznalost zákaznické zkušenosti ze strany firmy. Další oblastí, kde české firmy významně strádají, je nedostatek IT dovedností. K tomu, aby podniky uspěly v globální soutěži, potřebují dobře připravené IT odborníky, kterých je však nedostatek, a nejsou také vhodně připraveni na každodenní realitu byznysu. Tak shrnul nejzásadnější poznatky panelové diskuze z konference Oracle Day Josef Švenda, generální ředitel Oracle Czech.

Podle IT expertů je nedostatek IT dovedností celoevropským problémem čítajícím do roku 2015 až milion nenaplněných pracovních míst v tomto odvětví. Nedostatek dovedností na každodenní úrovni může ohrozit budoucnost nejen samotného IT odvětví, ale může mít dlouhodobě dopad i na konkurenceschopnost České republiky.

„IT průmysl má problém najít lidi se správnými dovednostmi a v dostatečné míře je nenabízí ani lokální vzdělávací instituce. Nedostatek IT odborníků může zásadně ovlivnit konkurenceschopnost Česka,“ srhnul poznatky Josef Švenda, generální ředitel Oracle Czech, na nichž se shodli také další panelisté konference – Jiří Zlatuška, ředitel CERIT, Libor David, generální ředitel Accenture Česko a Alfonso Di Ianni, SVP President Oracle ECEMEA.

Neobsazená pracovní místa v IT by mohly pomoci naplnit také ženy. Ty se však v Česku pro studium IT oborů nedaří dostatečně motivovat. Z celkového počtu uchazečů o studium IT na Masarykově Univerzitě je pouze 10 % žen a podle Jiřího Zlatušky, ředitele CERIT, je to stále velmi málo. Oracle motivuje ženy programem Women Leadership. „Polovinu zasedajících v top managementu české pobočky Oracle tvoří ženy,“ doplnil Josef Švenda. Libor David, generální ředitel Accenture Česko podotkl, že zatím nejvíce žen v IT pracuje na jihu Evropy, a to především v Itálii.

Další téma, které rezonovalo konferencí Oracle Day, byla konkurenceschopnost. České firmy mohou podle Josefa Švendy získat zásadní konkurenční náskok využitím technologií, které jim pomohou lépe poznat zákaznickou zkušenost. Dále dodal: „Nové technologie dnes dramaticky mění pohled na to, jak pracovat se zákaznickou zkušeností. Dobrá zpráva je, že české firmy následují technologickou revoluci a zavádějí inovační technologie do svých firemních procesů. Je ale stále dost podniků, které v mnoha ohledech zaostávají za vlastními zákazníky. Firmy, které si uvědomují sílu poznání zkušeností svých zákazníků, jsou mílové kroky před konkurencí.“

Obrazová galerie:
Štítky: 
Oracle