NetApp Directions: GDPR i úskalí exponenciálního růstu dat

1. 11. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing, NetApp)
Jak data mění svět a jak pomocí velkých dat získat obchodní informace byly hlavními tématy již druhého ročníku NetApp Directions, nejvýznamnější zákaznické události společnosti NetApp v České republice a na Slovensku. Firma NetApp, zabývající se daty a hybridním cloudem, představila, jak mohou její možnosti správy dat na trhu sloužit jako konkurenční výhoda.

Industriální prostředí Staré čistírny odpadních vod v Praze Bubenči napovědělo, o čem bude program konference – o revoluci. Stejně jako čistírna byla spojena s První technologickou revolucí, podobně se i NetApp zaměřil na Čtvrtou technologickou revoluci. Přítomné přivítal nejprve Peter Kos, district manager pro Českou republiku, Slovensko a Jihovýchodní Evropu. Přiblížil hlavní témata, o nichž se bude hovořit – především revoluční nařízení GDPR, které nabyde účinnosti v květnu 2018.

NetApp se soustředil na prezentaci nejnovějšího spektra řešení cloudových a datových center nové generace – včetně řešení jako cloud, hyperkonvergované infrastruktury či flash. Představeno bylo hyperkonvergované řešení (HCI) přizpůsobené velkým firmám, které je na trhu k dispozici od října 2017. NetApp HCI je vybudované na inovativních technologiích nové generace SolidFire a poskytuje korporacím i středně velkým firmám jistotu stabilizace pracovní zátěže a škálovatelnost způsobem, který neomezuje zdroje. Zároveň umožňuje poskytovat výkon, který vyžadují aplikace datových center nové generace.

„Organizace, které ovlivňují budoucnost, uznávají, že vytěžit celý potenciál skrývající se v datech je klíčem k zásadní efektivní digitální transformaci a pro získání dlouhodobé konkurenční výhody,“ řekl Jan Jiskra, Country Manager NetApp Česká republika a Slovensko a dodal: „NetApp pomůže klientům data sjednotit tak, aby byli v digitální éře úspěšní. Dnešní novinky – HCI pro velké firmy a nový software a služby pro hybridní cloud – rozšiřují architekturu systému Data Fabric. Upevňují naši vedoucí pozici v oblasti poskytování datových služeb na hybridních cloudech, které zjednodušují správu dat a aplikací v cloudech a prostředí firemních serverů.“

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které je důležitou prioritou všech společností, účastníci setkání probrali z různých hledisek. Účastníci se shodli na tom, že tvrzení jako „firmy mají interní odborníky“ anebo „podniky si mohou koupit jisté technologie, které zajistí dodržování normy na ochranu dat“ jsou velmi zavádějící. Ve veřejném prostoru, souhlasili účastníci diskuse, existuje celá řada dezinformací a vedoucí pracovníci firem si vůbec nejsou jisti, zda je GDPR otázkou právní, technickou nebo procesní. Všichni se shodli, že se jedná o kombinaci všech tří oblastí. „Samotný nákup nástrojů, které zaznamenají historii pohybu dat a nástrojů na vyhledání anebo mazání dat je důležitým krokem, který však sám o sobě nezajistí podnikům, že požadavkům GDPR vyhoví,“ dodal na závěr Jan Jiskra, Country Manager NetApp Česká a Slovenská republika.

Konferenci zakončily komentované prohlídky prostor čistírny, na nějž volně navázal i doprovodný program, při němž se mohli návštěvníci konference nerušeně vyptávat zástupců pořadatelské firmy.

Obrazová galerie:

Podobné články

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Co přinesly dva roky s GDPR?

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, neboli General Data Protection Regulation (GDPR), nabylo účinnosti 25. května 2018. Kolem tohoto data se zdálo, že nastává naprostá právní revoluce a „nezůstane kámen na kameni“. Dva roky účinnosti nařízení však ukázaly klidnější vývoj, i když rozhodně nelze tvrdit, že se nedělo nic zajímavého. Čtěte více

Spotřebitelé volají po důslednější ochraně osobních údajů

6. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Devět 9 z 10 Čechů je velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když jde o web značky, kterou zná. Skoro třetina z nás (31 %) souhlasí s tvrzením, že nabídka komunikačních služeb je velmi složitá. Mimo televizi sleduje filmy přes jiná zařízení 62 % Čechů, v zahraničí je to třetina domácností. Čtěte více

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více