Konference eD WORLD přinesla novinky v podobě AI produktů i virtuální realitu

22. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
V úterý 15. října se odehrála největší podzimní konference distributora eD system. V pražském hotelu Clarion Congress propojila stovky odborníků z IT trhu. Na akci se sjeli zástupci světových značek i návštěvníci z řad obchodních partnerů a klientů.

Přes čtyřicet značek odprezentovalo v úterý 15. října své novinky na podzimní IT distribuční konferenci eD WORLD. Ta do Prahy přilákala přes tisícovku návštěvníků – šest stovek dorazilo na denní část, čtyři sta se jich připojilo k večerní VIP party.

Další desítky účastníků akci sledovaly na dálku. I letos se totiž konference odehrála ve formátu 2 v 1, který nabídnul program také v online prostoru. „Klienti, kteří za námi dorazili osobně si užili tradiční konferenci se vším všudy. Naživo vyslechli přednášky, osahali si produkty, navazovali kontakty. Účastníci připojení na dálku sledovali živý přenos přednášek a stream reportérky Hanky Koutné na webu konference,“ vysvětlila event manažerka eD systemu Martina Brauner.

V průběhu dne proběhlo 23 odborných přednášek. Velká část z nich se zaměřila na aktuální téma umělé inteligence. O jejím využití v produktech promluvil František Krejča z Xeroxu (Altalink – první zařízení s podporou AI), Štefan Kutlák z Microsoftu (AI počítače a budoucnost hardwaru), Rudolf Šída z Lenova (Dopady AI revoluce na IT odvětví) nebo Zoran Vujovic ze Supermicro (Základní prvky pokročilé AI infrastruktury). Přednášky zástupců značek ale obsáhly i další důležitá IT témata – od tiskové a projekční techniky přes serverová a softwarová řešení až po počítače a notebooky.

Od prezentací mohli účastníci přejít k praktickým ukázkám přímo ve výstavním sále, který byl tradičně zaměřený na produktové novinky. Mezi nimi nechyběl například server velikosti šanonu (Fujitsu), gamingová sestava v dřevěném dekoru (LYNX), nové kousky z oblasti fotoaparátů (Canon) a další.

Kromě hlavní výstavní plochy byly připraveny samostatné sály značek AOC/Philips, HP a zóna Xerox s rozsáhlou expozicí a doprovodnými aktivitami. V sále HP čekala přehlídka produktů HP, HP Poly, herního příslušenství HyperX a výborná káva od baristy. V Xerox zóně s kreativním koutkem se mohli účastníci nechat zvěčnit karikaturistou nebo zanechat svůj otisk na barevné stěně ve tvaru X. A v sále AOC/Philips to sršelo adrenalinem – po celý den v něm na závodním simulátoru RedBull probíhal boj o nejrychlejšího jezdce ve Formuli 1.

Konferenční prostory nabídly i další zábavné aktivity. Epson lákal na výrobu personifikovaných hrníčků, stánkům Samsungu či CoolerMasteru dominovaly gamingové zóny a vzdělávací agentura Pumpedu návštěvníky zaujala virtuální realitou – sledovali v ní metody hackerů, školení kyberbezpečnosti nebo soutěžili o ceny ve virtuální hře.

Celým dnem diváky provedly moderátorky Dominika Tvrdoňová a Hanka Koutná. Ty doplnila aplikace Eventee, která poskytla všechny důležité informace v mobilu a již nyní v ní účastníci najdou také záznamy přednášek, které v Praze dozněly po čtvrté hodině odpolední. Navázalo na ně slosování tomboly, které oficiálně ukončilo denní část konference.

Večerní VIP party

A tam, kde návštěvníci skončili, mohli navázat na VIP party. Ta odstartovala v 19:30 v prostorách Staré čistírny odpadních vod (Praha Bubeneč). Akci opět nechybělo téma večera. „Tentokrát se atmosféra nesla v duchu vesmíru – tématem byla vesmírná stanice, hosté si mohli užít například hvězdný souboj, letecký simulátor, dreamarium, fotokoutek a další vesmírný program,“ přiblížila Martina Brauner a doplnila, že byl pro hosty připravený také raut a otevřený bar. „VIP party navštívily přes čtyři stovky hostů. Věříme, že si téma užili a už se těšíme, co spolu vymyslíme příště,“ uzavřela event manažerka eD systemu.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Profilová karta firmy

eD system a.s.

eD system a.s.

eD system a.s. patří mezi největší distributory IT a výpočetní techniky v České republice. Společnost se nyní výrazně uplatňuje v celém regionu Česko – Slovensko – Polsko. V současné době úspěšně expanduje i do dalších zemí EU. Portfolio nabízených produktů zahrnuje úplný sortiment IT trhu, tedy více než 500 značek nejvýznamnějších světových výrobců, přes 135 000 produktů a umožňuje odběratelům nakoupit vše potřebné "pod jednou střechou“. Společnost disponuje skladem o rozloze 20 000 m2 a špičkovým logistickým zázemím s více než 16 000 druhy produktů k okamžitému dodání.

Zobrazit detail firmy