Canon Touch the Art 2011 s partnery
V úvodu vystoupil Ladislav Paleček, Managing Director Canon CZ a SK. Představil globální i lokální výsledky za rok 2010. Celosvětově Canon dosáhl v roce 2010 prodeje ve výši 45,764 miliard dolarů, což znamená nárůst o 15,5 %, zisku Canon dosáhl ve výši 3,064 miliardy dolarů. V Čechách a na Slovensku Canon vyrostl na 120,6 procenta s obratem 117,664 milionů eur. Z toho divize profesionální kancelářské techniky (BIG, Business Imaging Group) přispěla 19,612 miliony eur a divize spotřební techniky (Consumer Imaging Group) přispěla 98,052 miliony eur. Ladislav Paleček vyzdvihl přínos partnerského kanálu jako nejdůležitějšího ze všech a poděkoval partnerům za pomoc při růstu na českém a slovenském trhu. Zdůraznil spuštění nového partnerského programu v roce 2011, představení dvou Canon Business Center provozované partnery na Slovensku a severní Moravě, a také celoevropský plán na racionalizaci distribuce. Kromě toho uvedl, že Canon hodlá zlepšit výkon v retailu, zvýšit prodej kancelářské techniky. Pro rok 2011 plánuje Canon růst o 10 procent.
Miloš Bejblík, marketingový manažer Canon vysvětlil marketingovou strategii, která se bude opírat o nový pan-evropský partnerský program, Daniel Míka představil strategii produktové řady kancelářské techniky a zdůraznil prodej komplexních řešení včetně služby eMaintenance a nárůst počtu registrovaných strojů spravovaných partnery.
Petr Jetel představil novinky v profesionálním tisku včetně velkoformátových strojů, s nimiž se Canon dostal na první místo v Česku, a pozval na květnové Printexpo do Brna.
Patrícia Královičová představila novinky řady i-Sensys, fototiskárny Pixma a kalkulačky, které sice tvoří okrajový trh, přesto jich Canon dodal za více než pět milionů korun.
Libor Kopečný zdůraznil, jak významně se dá vydělat na prodeji „zbytného“– fotoaparátech a videokamerách.
Michal Petro, Partner Channel Director, shrnul výsledky partnerského kanálu, který narostl o 30 procent. Canon rozlišuje nepojmenované dealery (NoN), preferované distributory a VAD (DIS), specializované počítačové obchody (CS & OER), specializované VAR a systémové dodavatele (SH – System Houses). Mezi celkové cíle Canonu patří kromě zdravé profitability i transformace do služeb a řešení s významnějším zaměřením na potřeby zákazníků. I z tohoto důvodu hodlá Canon uplatňovat na trhu profesionální produkty nižších řad prostřednictvím specializovaných počítačových obchodů.
V rozsahu celoevropské racionalizace distribuce by mělo dojít k redukci z 200 na pětasedmdesát distributorů. Větší důraz by měl být kladen také na kontrolu objemu (pouze) vyskladněného a ke koncovým zákazníkům dodaného zboží.
Daniel Míka a Milan Künstler informovali obchodní partnery o novém partnerském programu, který bude dělit partnery na tři skupiny – Registrované partnery, Akreditované a CBC partnery. Z partnerství budou jednak (samozřejmě) vyplývat dealerům výhody, jako například taktické bonusy, slevy 30 až 50 procent na demoprodukty, projektová podpora, vyhledávání partnerů na webu Canonu dle lokality, společné kompetence za dosažením cíle, produktovou certifikaci apod. Na aktivitách směřujících k dosažení prodejních cílů se budou partneři spolupodílet, mj. povinnou účastí na certifikačních školeních.
Na závěr partnerské konference v prostorách barokního dominikánského kláštera v komplexu kostela svatého Jiljí na Starém Městě v Praze, které jsou staré 773 let, přičemž Canon je na trhu 73 let, následoval raut s programem předvádění barokních účesů modelek. Partneři měli možnost prohlédnout i zapůjčit si k fotografování modelek některou z jarních novinek Canonu.