Brno zažilo detailní představení partnerského programu Samsung
Partnery na akci přivítali Marcela Grafová, marketingová manažerka společnosti Samsung zodpovědná za channel marketing a produktovou komunikaci divizí IT a B2B a Petr Kheil, ředitel divize IT a Enterprise business společnosti Samsung pro ČR a SR.
Samsung STEP
Stěžejní část programu na sebe „vzal“ Lukáš Zima, B2B channel manager společnosti Samsung, který dostal za úkol představení partnerského programu a komunikační platformy STEP (plným názvem „Samsung team of empowered partners“).
Do programu STEP jsou v současné době zahrnuty produktové skupiny tiskáren, spotřebního materiálu, monitorů LCD, monitorů LFD a hotelových televizorů. Postupně se však budou možnosti i funkce partnerského programu rozšiřovat a přibývat budou také nové produktové kategorie (např. telefony, tablety nebo notebooky).
Jako první vysvětlil způsob registrace (prostřednictvím on-line formuláře dostupného zde) a podmínky vstupu do programu (potřebné je vyplnit a odsouhlasit tři přiložené smluvní dokumenty).
Úrovně partnerství
Program STEP v současnosti dělí partnery dle několika kritérií do čtyř úrovní na tzv. Platinum partnery (obrat nad 25 mil. Kč nebo 1 mil. eur), Gold partnery (obrat nad 10 mil. Kč nebo 400 000 eur), Silver partnery (obrat nad 1 mil. Kč nebo 40 000 eur) a Registrované partnery (bez dosaženého obratu).
Kromě velikosti obratu hrají při stanovení úrovně partnerství úlohu i obchodní plán a obchodní příležitosti, počet zaměstnanců věnujících se Samsung produktům, vybavení NFR/demo produkty a účast na školeních.
Co STEP nabízí
Registrací v programu STEP můžete získat celou řadu výhod a dalších benefitů, které jsou odstupňovány v závislosti na úrovni vašeho partnerství.
Benefity, které získáte, se svou povahou dělí na pět základních kategorií (Obchod, Marketing, Technická podpora, Školení a Ostatní).
Mezi benefity spadající pod kategorii Obchod patří možnost získat zpětné rabaty (týkají se partnerů Silver, Gold a Platinum a dle typu produktu a dosaženého obratu je možné získat zpětně až 5 % z obratu), zpětné rabaty dle cílů, přímo přidělený partner manažer pro komunikaci s vámi (pro Gold a Platinum partnery), registrace obchodních příležitostí či možnost požádat o speciální cenu.
Pod marketingové benefity patří možnost využívání loga Samsung partner (Silver, Gold a Platinum partneři), možnost zápůjček demo produktů (Silver, Gold a Platinum partneři) a sleva na nákup demo produktů (pro Silver, Gold a Platinum partnery v rozmezí 20 až 50 %), společné marketingové aktivity, podpora marketingovými materiály Samsung, marketingový fond MDF (Gold a Platinum partnerům umožňuje získat čtvrtletně zpět až 0,7, respektive jedno procento z obratu), možnost využití předváděcí prostory společnosti Samsung či možnost účasti na konferencích a seminářích.
Technická podpora zahrnuje podporu před prodejem (presale). Mezi výhody spadající do kategorie Školení patří možnost navštěvovat obchodní a technická školení. Dále je možné nechat si od Samsungu zasílat newsletter s aktuálními informacemi a možnost účastnit se setkání s ostatními partnery společnosti Samsung.
Po prezentaci teoretických informací uzavřel Lukáš Zima své vystoupení praktickými ukázkami, jak se na portálu zaregistrovat a jak využívat jeho možností.
Workshopy
V odpolední části programu byly pro partnery připraveny čtyři workshopy zaměřené na aktuální dění v klíčových produktových kategoriích.
Na workshopu Tiskárny a tisková řešení hovořila Ivona Moravcová o současných i připravovaných modelech tiskáren, klíčových prioritách Samsungu v tomto segmentu (viditelnost a dostupnost spotřebního materiálu, zahájení prodeje laserových tiskáren formátu A3) a nástupu nových technologií (NFC, Wi-Fi, Wi-Fi Direct, Google Cloud Print, Easy Eco Manager).
Druhý workshop, kterým posluchače provedl Tomáš Kožurik, se zabýval monitory a paměťovými médii. Mezi nejdůležitější informace, které zazněly, patří zvyšující se růst poptávky po větších úhlopříčkách a zvyšující se průměrná prodejní cena monitorů, klíčové priority (představení řady „D“, rozšíření portfolia o prémiové modely a posílení pozice v MFM monitorech a ve větších úhlopříčkách) a technologie (např. monitory s rozlišením UHD či monitory se zaoblenou obrazovkou) a marketingové plány (např. pro blížící se MS ve fotbale nebo bundle televizoru se satelitním přijímačem). Prezentaci doplnily také informace o SSD discích a paměťových kartách.
Třetí workshop pod taktovkou Karla Plačka a Františka Švihlíka se zabýval mobilním portfoliem značky a posluchače seznámil s novými tablety, plánem společnosti Samsung zahájit na tuzemském trhu prodej počítačů se systémem Chrome OS (ve druhém čtvrtletí letošního roku), bezpečnostní technologií KNOX, díky které se stává Android vhodný i do firem, či výukovou platformou Smart school.
Poslední workshop se odehrával ve speciálním kamionu společnosti Samsung připraveném k prezentaci velkoformátových displejů a hotelových televizorů. Michal Bláha představil klíčové priority (vertikální pokrytí celého trhu), problematiku digitalizace tištěné reklamy a technologie MagicInfo (vzdálená správa obsahu), Touch Overlay (dotykové ovládání), Reach (informační hotelový systém) či CMS (interaktivní hotelový systém) a další.