SAS oslavuje 35 let na trhu

25. 5. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: SAS)
V roce 1976 v Cary v Severní Karolíně (USA) se začal odehrávat příběh společnosti, která o 35 let později stojí ve světové špičce firem, jež změnily svět byznysu.

SAS dnes představuje lídra v oblasti Business Analytics a mezi jeho zákazníky se řadí 92 společností z žebříčku TOP 100 FORTUNE Global 500. Přední světoví analytici (IDC, Gartner Group, Forrester a další) každoročně udělují řešením společnosti SAS vysoká hodnocení. Společnost je považována za zaměstnavatele se stabilním týmem zaměstnanců (44 procent z nich pracuje pro SAS více než 10 let). Stabilitu a sílu společnosti potvrzuje každoročně, již 35 let po sobě, dvouciferný nárůst výnosů. I přes to všechno zůstává společnost SAS největší soukromě vlastněnou softwarovou společností na světě.

Mužem číslo jedna, který je se společností SAS spjat od jejích počátků, je její zakladatel, majitel a CEO v jedné osobě – Jim Goodnight. Patří mezi celosvětově uznávané osobnosti, aktivně se účastní diskusí i v rámci Světového ekonomického fóra. V roce 2004 byl institucí Harvard Business School za své tři desítky let trvající úspěšné vedení společnosti zařazen mezi největší americké business leadery 20. století. „Jeho práce změnila způsob, jakým Američané žili, pracovali a komunikovali ve 20. století,“ uvedl Harward Business School.

Společnost SAS nabízí řešení s průlomovou technologií, jenž napomáhá transformaci způsobu podnikání. „Business Analytics nebo chcete-li, obchodní analytika, pomáhá společnostem a organizacím optimalizovat stávající zdroje v těžkých časech a za všech okolností přijímat ta lepší rozhodnutí – objevovat skryté vzorce a trendy v datech, optimalizovat svůj přístup a zjišťovat, kudy se vydat,“ přiblížil tajemství úspěchu Jim Goodnight a dodal: „Business Analytics kombinuje tradiční reporting, integraci dat a moderní analytiku jako optimalizaci, forecasting a data mining, a pomáhá tak organizacím k úspěchu, protože předpovídá, co se stane.“

Jak Jim Goodnight změnil způsob, jakým Američané žijí, pracují a komunikují

„ Ať děláte ve své každodenní běžné práci cokoliv, zcela určitě je do vašeho života nějak zapojena společnost SAS,“ řekl Jim Goodnight.

Dostali jste dnes ráno své zprávy do mobilu? Je možné, že právě SAS pomáhal mediální společnosti při rozhodování, jakou směs článků a reklam uvidíte. Holili jste se ráno? Pak je pravděpodobné, že SAS formoval výrobní proces, který holicí strojek vytvořil. Užíváte-li denně nějaké léky, pak právě SAS pomáhá určovat, zda jsou předepsané léky bezpečné a účinné. Pokud jste si vybírali peníze z automatu, banka pravděpodobně využila systémů SAS při vytváření účinného způsobu jeho zásobování, stejně tak jako restauraci, kde jste obědvali, možná posloužil SAS při zajišťování čerstvosti surovin pro přípravu jídla. Pokud vám chutnalo víno, které jste si dali k večeři, je to možná také proto, že SAS pomáhal vinaři určit nejvhodnější okamžik sklizně hroznů. A pokud jedete po bezva opravené silnici, pak možná vláda využila systémů SAS při rozhodování o tom, které silnice opravit a rozšířit.

Ocenění za oceněním

Ať už se to totiž týká personální oblasti, kde SAS patří dlouhodobě k výborně hodnoceným společnostem, pro které lze pracovat (Best place to work) či oblasti marketingu (Market Leader Awards) a dalších, SAS sbírá ocenění své práce a přínosů po celém světě.

Gratulace i na síti

Narozeninové gratulace přicházejí i ze sociálních sítí, kde je SAS komunita koncentrována například na Facebook stránkách SAS software. „15 let pracuji v SASu a každý den se učím něco nového,“ napsal uživatel Hcobo Cobo. „Naučila jsem se pracovat se SASem ve své první práci (v roce 1981) a stále je to ten nejlepší software, jaký jsem kdy používala,“ napsala Bonnie Glass. Ve velmi podobném duchu zní i další příspěvky.

SAS v ČR

SAS přináší do České republiky globální know how s lokálním řešením. Společnost se v České republice specializuje zejména na finanční sektor, telekomunikace, vládní a veřejné instituce a služby.  Společnost SAS Institute ČR, byla založena v roce 1999. „Naším cílem je přebírat ta nejlepší globální řešení, aplikovat je na lokální trh a pomáhat tak společnostem růst, ať už díky řešením Customer Intelligence nebo třeba prostřednictvím prevence a detekce podvodu a řady dalších,“ řekla Petra Lávičková, marketingová a PR manažerka společnosti SAS ČR. 

Globální odkaz Jima Goodnighta, který je duchovním otcem celé společnosti už 35 let, lze najít v každém SAS po celém světě. „Mám dva cíle, které se snažím stále naplňovat,“ řekl Jim Goodnight. „Mít spokojené zákazníky a spokojené zaměstnance.“ Už 35 let se mu to daří.