MS Office Communications Server 2007 R2 na trhu
Současně nabízí interní telefonické konference bez telekomunikačních
poplatků a pokročilé vývojářské nástroje, které umožní přímé
propojení aplikací s komunikačními technologiemi a integraci komunikace
s firemními procesy. Hlavním přínosem nové verze jsou především
finanční úspory a zkvalitnění firemní komunikace prostřednictvím
jednotné infrastruktury.
Přístup kdykoliv a odkudkoliv
Úzká provázanost serverového a klientského řešení Office Communications
Server 2007 R2 a Office Communicator 2007 přináší do firemního sektoru
především možnost rychlé a efektivní komunikace založené na stavu
prezence uživatele (online, offline, nerušit, není k dispozici, na schůzce,
apod.). Přímo z prostředí Outlooku lze na základě informace o stavu
uživatele zvolit co nejefektivnější formu komunikace, ať už
prostřednictvím online chatu, sestavením audio či videokonference doslova na
jedno kliknutí, případně kontaktováním uživatele na jeho mobilním
telefonu či pevné lince. Prezence zaměstnance je navíc okamžitě viditelná
pro všechny uživatele firemní počítačové sítě a je jedno, jestli
využívají PC, notebook či třeba mobilní telefon. Systémy prezence je dnes
nově možné propojit také mezi firmami, což zásadním způsobem
zjednodušuje a zintenzivňuje komunikaci například s firemními zákazníky
a partnery.
Nová verze Office Communications Serveru 2007 R2 přináší:
• Vylepšené audiokonference: snížení nákladů na drahé
audiokonferenční služby tím, že je uživatelé dokážou sestavit přímo
ve firmě. Audiokonference jsou spravovány lokálním IT oddělením jako
součást komunikační infrastruktury společnosti.
• HD videokonference: možnost nastavení kvality přenášeného obrazu, a to
až na 720 řádků. Díky vysokému rozlišení se nejen zvyšuje pocit
bezprostřednosti, ale současně dochází ke zkvalitnění mezilidské
komunikace.
• Sdílení pracovní plochy počítačů: sdílení ploch a efektivní
spolupráce s externími uživateli, kteří pracují na platformě PC,
Macintosh nebo Linux, a to prostřednictvím webového rozhraní.
• Trvalá diskuze ve skupině: seznam dostupných diskuzních místností a
témat, periodická archivace diskuzí v XLS formátu, nástroje pro
prohledávání celé historie diskuze na dané téma a možnost filtrů a
výstrah, jakmile uživatel přidá nový příspěvek či téma.
Vylepšené hlasové služby a mobilita
• Konzole pro správu prezence a delegování: umožňuje recepčním,
asistentkám a ostatním uživatelům spravovat a vyřizovat hovory místo
ostatních uživatelů, nastavovat sled přesměrování telefonních hovorů a
spravovat větší počet příchozích hovorů prostřednictvím softwarového
rozhraní.
• Session Initiation Protocol (SIP) trunking: umožňuje společnosti snížit
náklady tím, že napřímo propojí Office Communicator 2007 s telefonním
operátorem pomocí VoIP, a to bez nutnosti pořízení telefonní brány.
• Správa příchozích hovorů: dle uživatelem nastavených pravidel
umožňuje spravovat příchozí telefonní hovory (například funkce
round-robin, longest idle, simultaneous) a tím nabízí jednoduchý nástroj
pro kvalitní odbavení hovorů, přesměrování a jejich případné řazení
do fronty.
• Mobilita a zastižení na jednom telefonním čísle: funkcionalita
Microsoft Office Communicator Mobile se rozšířila o podporu dalších
telefonních přístrojů, jako jsou Nokia S40, Motorola RAZR, Blackberry a
zařízení s platformou Windows Mobile. Uvedená zařízení umožní
uživatelům navzájem komunikovat a navíc využívat funkcí prezence
uživatele, diskuze a hlasové služby.