HTC: VR headset Vive Cosmos

15. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC oznámila příchod nejnovější virtuální reality HTC Vive Cosmos. Fanoušci se mohou těšit na headset s rozlišením 2 880 x 1 700, který díky RGB matici výrazně potlačuje viditelnost mřížky mezi jednotlivými pixely. V balení naleznou ergonomické pohybové ovladače umožňující přirozenou interakci s virtuálními světy. Přesný inside-out tracking zajistí šest kamer s extrémně širokým záběrem.

Výrobce nezapomněl ani na možnost propojení s bezdrátovým adaptérem, který headset zbaví kabelů a představil již i první rozšiřující modul Vive Cosmos External Tracking mod. Ten umožní nejen spojení s původním systémem sledování pohybu pomocí základnových stanic, ale také s veškerým příslušenstvím systému Steam VR.

„Neustále se snažíme zdokonalovat prémiovou virtuální realitu a posouvat to, co v ní lze zažít,“ řekl generální ředitel HTC Vive pro Evropu Graham Wheeler. „Cosmos poskytuje bezkonkurenční zážitky a je naším nejvšestrannějším headsetem. Nabízí přesný inside-out tracking, modulární čelní plát umožňující dodatečná rozšíření a neomezený přístup k obsahu.“

Vive Cosmos vznikl ve snaze usnadnit vstup do virtuální reality a zároveň poskytnout skutečně pohlcující zážitky. Díky inside-out technologii sledování pohybu není nutné instalovat žádné základnové stanice, takže je první spuštění dílem okamžiku. Šestice širokoúhlých kamer umožňuje perfektní sledování pohybu uživatele i ovladačů. Zobrazovače se pyšní 88% nárůstem rozlišení ve srovnání s původním HTC Vive a přinášejí úchvatně jemný obraz, díky kterému si uživatelé vychutnají novou úroveň detailů a nebudou mít problém ani při čtení drobných textů v kokpitech simulátorů. Pokrok v kvalitě zobrazení přináší i využití LCD displejů s plnohodnotnou RGB maticí omezující viditelnost mřížky mezi pixely zvanou screen-door efekt.

O pohodlí se stará vyvážený prstenec s integrovanými sluchátky a měkké polstrování headsetu redukující tlak na tvář uživatele. Nosní chlopeň, připomínající okvětní lístky blokuje vstup okolního světla do brýlí a tím prohlubuje ponoření do virtuálních světů. Usnadnění pro hráče i vývojáře, kteří ve VR tráví mnoho času, představuje výklopný systém. S jeho pomocí lze rychle zkontrolovat dění na monitoru, nebo si jednoduše dopřát osvěžení ve formě nápoje či rychlé svačiny. Vše bez nutnosti sundávat a následně znovu usazovat headset.

Jednou z velkých výhod novinky jsou stovky titulů a prémiových videí v rámci 12měsíčního předplatného ve službě Viveport Infinity. To získá zdarma každý, kdo HTC Vive Cosmos objedná do 2. října 2019. Služba nabízí neomezený přístup ke knihovně her a aplikací jako Fisherman’s Tale, Fujii, a Ninja Legends. Mnozí ocení i prémiová videa produkovaná známými společnostmi jako je GoPro, Discovery Channel a Animal Planet. Knihovna se neustále rozrůstá a v rámci uvedení nového headsetu byla doplněna o tituly Doctor Who: The Edge of Time studia Maze Theory, Eleven Eleven od Syfy a Battlewake od Survios. Mezi novinky patří také Gloomy Eyes studií Atlas V a 3dat i Swords of Gargantua studií Yomuneco a Gumi.

Vive Cosmos také přinese nové základní prostředí založené na systému Vive Reality, jehož hlavní předností je větší přirozenost. Místo krkolomného spouštění jednotlivých aplikací budou uživatelé spíše přecházet mezi různými virtuálními dimenzemi. Rozhraní Lens pak napomůže při jejich výběru. To vše v dynamickém domácím prostředí Origin, které se stane vstupní branou do dalších virtuálních světů.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

HTC VIVE spojuje AI s XR technologiemi

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. XR platforma VIVERSE nově implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Čtěte více