Bose: AR brýle Frames Alto a Frames Rondo

9. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Bose)
Společnost Bose spustila na našem trhu prodej speciálních chytrých brýlí, které kromě atraktivní možnosti diskrétního poslechu hudby otevírají nové možnosti zvukové rozšířené reality (Audio Augmented Reality).

Poslech hudby dobře slyšitelné pouze pro daného uživatele, jenž současně slyší všechny zvuky ze svého okolí, zajišťují speciálně směrované reproduktory instalované v raménkách brýlí. Využití zvukové rozšířené reality umožňují vestavěné senzory, které ve spojení se smartphonem rozpoznají přesnou lokaci uživatele i směr, kterým se dívá. Výhodou je, že pro využití těchto možností nemusí uživatel držet v ruce telefon a sledovat jeho displej. Zvukovou rozšířenou realitu lze využívat naprosto přirozeně.

První aplikace z kategorie navigačních služeb, her a dalších oblastí jsou již k dispozici a další jsou vyvíjeny. Navigace může do reproduktorů oznámit, že máte zahnout doleva kolem McDonaldu, který je přímo před vámi, nebo přečíst informace o pamětihodnosti, na kterou se právě přirozeně díváte.

Chytré brýle Bose Frames s označením Alto s hranatými obroučkami a Rondo se zaobleným tvarem jsou přímo navrženy pro rozšířenou realitu, a právě nyní se dostávají na náš trh. Jejich propojení s mobilním telefonem zajišťuje technologie Bluetooth a integrovaný směrový mikrofon umožňuje realizovat pohodlně handsfree hovory. Ztmavená skla jsou samozřejmě vybavena ochranou proti záření UVA i UVB. Na jedno nabití lze brýle využívat asi 3,5 hodiny.

Rozšířená realita je v současnosti známá především ve spojení s obrazem. Představuje koncept propojení skutečného a virtuálního světa – zpravidla funguje tak, že do obrazu, který zobrazuje skutečnost, přidává další grafické prvky. Příkladem využití takové rozšířené reality je populární lov pokémonů. Zajímavou aplikací je také možnost namíření kamery telefonu na historickou památku se současným promítnutím jejího názvu a dalších dostupných informací na displej. Tyto způsoby využití předpokládají propojení s GPS modulem vestavěným do přístroje. Zvuková rozšířená realita dává uživateli na základě jeho místa a směru pohledu hlasové pokyny či informace.

Pro používá zařízení je potřeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci Bose Connect, která následně umožní stahovat další dostupné aplikace pro zvukovou AR. První aplikace k využití zvukové rozšířené reality jsou již ke stažení a uživatelé si tak mohou základní možnosti vyzkoušet už nyní. Nutno říci, že Amerika je v možnostech uplatnění aktuálně dále. Propojení map a obrovského množství souvisejících informací je oproti našim podmínkám rozdílné.

K dispozici je například Naviguide AR by Navisens, která propojuje prvky navigace s informacemi o okolních zajímavostech. Milovníky zábavy potěší hra Komrad AR, během které se stáváte tajným agentem, případně Head Games by Earplay, při níž používáte svůj hlas a pohyby při řešení mimozemské invaze. Možnosti zvukové rozšířené reality demonstruje aplikace Audiojack, během níž se ocitáte uprostřed hudebního vystoupení a na základě vašeho pohybu a otáčení hlavy se mění vnímání jednotlivých hudebních nástrojů kolem vás. Aplikace Golfshot pak sdružuje podrobné informace z více než 45 000 golfových hřišť. Pozná, jakou jamku, z jakého místa hrajete a kam se zrovna díváte. Díky tomu vám dokáže coby virtuální caddy doporučit hůl a podat další užitečné informace.

Vybraný sortiment

Distribuce ČR: 
BaSys
Video : 

Podobné články

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

HTC VIVE spojuje AI s XR technologiemi

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. XR platforma VIVERSE nově implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Čtěte více