Nová společnost found / missing
„Outsourcovaný marketing je jako vaše vlastní špičkové marketingové oddělení. Jen je lepší,“ říká o službách, které jsou na českém trhu v podobném rozsahu ojedinělé.
Patnáct let ekonomického růstu v České republice, po kterých následoval strmý pád v podobě finanční krize, přiměl řadu společností k detailní analýze nákladů a k hledání úspor. Mezi prvními přicházejí obvykle na řadu škrty v marketingu. Jsou nutné? Jsou tou správnou reakcí? Vědí firmy, jak marketing ovlivňuje hodnotu jejich zákazníků? Jak účinné jsou marketingové kampaně? Pokud na tuto otázku nedovede firma odpovědět, je velmi pravděpodobné, že kampaně účinné nejsou. Obvykle chybí měření marketingových aktivit, které by dokázalo na tuto otázku odpovědět, pro další fungování firmy je však odpověď nezbytná.
Pokud firma nedokáže nastavit efektivní procesy svými vlastními silami, je čas obrátit se na profesionály. Na trhu existuje nabídka outsourcovaného marketingu, který může firmám pomoci s řešením jejich specifických problémů. „Každá firma musí najít cestu, jak být lepší než konkurence, jak získat zákazníka a především jak si jej udržet. Důležitá je strategická analýza a návrh řešení s důrazem na rychlou návratnost investic, stejně jako následná pružná exekutiva v praxi,“ říká Daniel Svoboda.
Firmy musí umět vždy, dnes více než kdy jindy, flexibilně reagovat na situace na trhu. Ti, co zareagují správně v době současného ekonomického poklesu, získají obrovskou konkurenční výhodu, která jim pomůže získat vedoucí pozici v období růstu.
Daniel Svoboda
Absolvoval Střední školu strojnickou a Národní vzdělávací institut v Praze. Své vzdělání kontinuálně doplňoval – ve Švýcarsku absolvoval IMD Business School, v Chicagu prestižní Kellogg School of Management na Northwestern University a ve Velké Británii Senior Leadership Development Program u Swan Consulting. Jeho prvním pracovním místem byla v roce 1993 pozice Product Manager u Sony Czech Praha. Společnosti Sony zůstal věrný, další zkušenosti získával v různých obchodních a marketingových rolích v ČR a později jako Ředitel Marketingu u Sony Europe v Amsterdamu. Několik let působil na pozici General Managera pro Sony Europe v Londýně kde měl na starosti evropské marketingové kampaně pro Sony, uvedení mnoha výrobků na evropský trh a hrál významnou roli ve vývoji produktů a strategickém plánování Sony Corporation. V roce 2007 se vrátil do Prahy na pozici generálního ředitele divize spotřební elektroniky, kde setrval do roku 2009. Bohaté zkušenosti z oblasti obchodu a marketingu na všech úrovních a s dokonalou znalostí specifik národního i mezinárodního trhu se rozhodl zúročit ve vlastní nově založené společnosti found \ missing, která se specializuje na outsourcing marketingu.