Lenovo: Gianfranco Lanci
Společnost Lenovo v loňském roce provedla v Německu akvizici společnosti Medion, aby pomohla pokračujícímu růstu v Evropě. Jako součást oznámení Lanci nastiňuje své plány, jak vést společnost Lenovo, aby v roce 2013 patřila mezi tři nejúspěšnější výrobce PC v regionu EMEA.
„Minulý rok byl na trhu s PC pro řadu hráčů ve znamení nejistoty, ale naše strategie zůstává konzistentní po celou dobu – chránit a rozvíjet dědictví značky Think a mezitím atakovat nové trhy,“ uvedl Lanci, jehož funkční období jako prezidenta EMEA oficiálně začalo 2. dubna. „Ve spotřebitelském segmentu jsme již silní v Rusku a Německu a naší strategií pro letošní rok je uvést spotřebitelské produkty řady Idea do mnoha dalších zemí napříč EMEA regionem.“
Předseda představenstva a CEO společnosti Lenovo Yuanqing Yang dodal: „V Lenovu jsme si vědomi, že vstupujeme do nové éry, do éry PC-plus, v níž PC nadále zůstává centrem digitálních životů milionů lidí i podniků a srdcem ekosystému tabletů, chytrých telefonů a TV. V této nové éře nesmíme jen pokračovat v našem úspěšném tažení v komerční sféře, ale musíme rozšířit naši globální působnost ve spotřebitelském segmentu v PC a jiných osobních technologických zařízeních. Přesně v těchto oblastech přináší Gianfranco Lanci společnosti Lenovo bohaté zkušenosti a odborné znalosti. Jsem si jistý, že nám pomůže vést nás směrem k dosažení těchto cílů jak v oblasti EMEA, tak po celém světě.“
Lanci poznamenal, že vzestup tabletů a nových typů PC, jako jsou tenké Ultrabooky, vytváří mnoho příležitostí pro Lenovo. „EMEA je pro nás strategicky důležitý trh. Musíme udržet naše vedoucí postavení v komerční sféře, a zároveň rozšířit naše spotřebitelské a SMB působení v celém regionu. To nám pomůže dosáhnout desetiprocentního podílu v top deseti zemích regionu EMEA a realizovat náš dlouhodobější cíl patřit mezi první trojici hráčů v regionu EMEA.“
Jmenování Gianfranca Lanciho do funkce prezidenta Lenovo EMEA navazuje na reorganizaci společnosti, která počínaje 2. dubnem 2012 vytvoří čtyři nové geografické oblasti – EMEA, APLA (Asie a Tichomoří/Latinská Amerika), Čína a Severní Amerika. Reorganizace vytvoří geografické oblasti, které mohou hlouběji a efektivněji implementovat firemní strategii „Protect & Attack“. Tato strategie umožnila Lenovu „chránit“ své klíčové podnikání v Číně a v mezinárodním měřítku, a zároveň investovat do „útoku“ na růst v rozvíjejících se trzích, ve spotřební elektronice a mobilním internetu.
Region EMEA je největší ze čtyř geografických oblastí a je rozdělen do sedmi regionů. Jedná se o různorodou kombinaci vyspělých a nově se vyvíjejících trhů, které nabízejí příležitost pro růst v každém segmentu – spotřebitelském, SMB, velkých podnicích a veřejném sektoru.