Zlaté ocenění pro zlatý trackpoint
Kampaň, která se zaměřovala především na obchodní partnery, byla spuštěna u příležitosti 20. výročí notebooků ThinkPad. Na její přípravě a realizaci spolupracovalo Lenovo s agenturou FleishmanHillard.
Lenovo vsadilo na propojení trackpointu, neodmyslitelné součásti legendárních notebooků ThinkPad, a zlata jako symbolu prvenství a jedinečnosti. Rozhodlo se proto nechat vyrobit speciální pamětní edici zlatých trackpointů, přičemž každý měl své unikátní sériové číslo a písmeno.
„Naším cílem bylo představit legendu mezi notebooky v neobvyklé podobě. Vzhledem k tomu, že značka ThinkPad stojí za mnoha prvenstvími v oblasti technologií, zvolili jsme zlatý trackpoint, protože zlato je symbolem prvenství,“ uvedl Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo. „Do kampaně se zapojili všichni naši obchodní partneři, což se pozitivně projevilo i v počtu prodaných notebooků. V meziročním srovnání prodeje vzrostly o více než 30 % a to i přesto, že trh s počítači celkově klesal,“ dodal.
Komunikace v průběhu kampaně probíhala jak přímo na prodejnách, tak na všech online kanálech společnosti Lenovo včetně Facebooku, Twitteru a YouTube. Speciálně pro tuto příležitost byly vytvořeny mikrostránky, kde se mohli majitelé nového notebooku ThinkPad zaregistrovat a soutěžit o zlatý trackpoint. Funkční zlatý trackpoint nezískal pouze vylosovaný výherce, ale i prodejce, který notebook prodal.
Vyvrcholením celé kampaně bylo setkání pro média a obchodní partnery, které se neslo ve znamení zlata. Na akci vystoupil také britský vědec Michael Londesborough z Akademie věd ČR, který předvedl vědeckou show o zlatě. S jeho pomocí si účastníci setkání měli možnost „zlato“ i vyrobit. Spolupráce s Michaelem Londesborough jde navíc ruku v ruce s claimem Lenovo For Those Who Do, který vyzývá uživatele k překonávání svých hranic a podporuje je v cestě za svými sny.
Vedle zvýšení povědomí o značce Lenovo a posílení komunikace na vlastních kanálech společnosti bylo primárním cílem kampaně upevnit vzájemné vztahy s obchodními partnery a připomenout jim výjimečné vlastnosti notebooků ThinkPad. Mezi obchodními partnery sklidila kampaň úspěch. Zapojili se do ní všichni prodejci notebooků ThinkPad a i díky tomu došlo ke zvýšení jejich prodejů. Kampaň navíc ukázala, že téma zlata netradičně propojeného s technologickým světem je atraktivní i pro média a širokou veřejnost.