Závěr z konference IDC a Xerox - outsourcing je třeba

2. 6. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Telekomunikační společnosti bojují s protichůdnými tlaky - na jedné straně potřebují generovat obrat, na druhé straně se zvyšuje poptávka uživatelů po obsahu, aplikacích a službách a roste i obchodní tlak na kontrolu nákladů.

Telekomunikační společnosti stále bojují s protichůdnými tlaky – na jedné straně potřebují generovat obrat na trhu vyznačujícím se konvergencí, na druhé straně se stále zvyšuje poptávka uživatelů po obsahu, aplikacích a službách a v neposlední řadě roste obchodní tlak na kontrolu nákladů. Tyto závěry vychází ze zjištění analytiků společnosti IDC.

Na semináři v pražském hotelu Sheraton Prague Charles Square, který proběhl ve čtvrtek 28.5., diskutoval John Gole, Research Director for Communications společnosti IDC CEMA, s více než 30 zástupci telekomunikačních firem. Podle jeho vyjádření dosáhnou úspěchu ti, kteří strategicky sníží náklady s ohledem na transformaci podnikání. Součástí tohoto procesu by měl být i outsourcing.

„Telekomunikační operátoři musí upravit svou strategii zahrnující personální otázky, procesy a technologie a současně reagovat na rostoucí poptávku zákazníků po snadné konektivitě a špičkových službách,“ řekl J. Gole. „To znamená, zaměřit se při snižování nákladů více na zákazníka a jeho spokojenost. Outsourcing je ideálním nástrojem pro splnění těchto požadavků.“

„Telekomunikační sektor pracuje s dokumenty velmi intenzivně. Papírová vyúčtování, vytištěné smlouvy o službách, uživatelské příručky a mnoho dalších dokumentů je důležitou součástí obchodních procesů. Proto dává smysl, aby si společnosti zjistily, kolik je stojí správa dokumentů. To jim umožní vyhodnotit, jestli by pomocí outsourcingu těchto aktivit ušetřily a podpořily transformaci svého podnikání,“ pokračoval J. Gole.

Podle výzkumů IDC nemá 90% firem funkční strategii pro kontrolu dokumentů a neumí v této oblasti odhadnout své náklady. Přesto však utrácí až 10 procent svých tržeb na aktivity spojené s životním cyklem dokumentů.

Společnost Xerox ušetřila telekomunikačním společnostem po celém světě milióny dolarů tím, že spravovala dokumentační služby, jako jsou návrh, personalizace a tisk faktur; dohled nad tiskárnami a spotřebním materiálem; a digitalizace, sdílení a archivace tištěných dokumentů. Dokonce i balení, logistiku a distribuci dokumentů lze vyškrtnout ze seznamu firemních úkolů a získat tak prostor pro klíčové služby na extrémně konkurenčním trhu.

Spolu se zástupci společnosti IDC a Xerox se dnešního celodenního semináře s představiteli telekomunikačních firem ze střední a východní Evropy, Ukrajiny a Turecka zúčastnil i Hynek Syrovátka, Vice president, Customer Services Support ze společnosti T-Mobile CZ.

„V odvětví, které nikdy nezpomaluje, je zásadní vyhodnotit každý aspekt podnikání, abychom zůstali konkurenceschopní. Bylo zřejmé, že změna v oblasti správy dokumentů byla příležitostí, jež si zaslouží naši pozornost,“ řekl Hynek Syrovátka. „Společnost Xerox se ukázala být skutečným partnerem pro naše podnikání.“

Společnost T-Mobile CZ si najala Xerox, aby dohlížel na služby podatelny; skenování, indexování a archivaci miliónů dokumentů a správu centrálních reprografických zařízení. Toto komplexní řešení, která se začalo realizovat v roce 2003, přineslo významné úspory a zvýšilo produktivitu telekomunikačního operátora.