Zákazníci upřednostňují internet před radou s prodavačem

4. 2. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Cisco)
Stále více zákazníků by upřednostnilo využití internetu a moderních technologií přímo v kamenných obchodech. Více než polovina z nich by uvítala virtuální poradce či porovnávač cen na dotykových obrazovkách.

Zákazníci využívají především dostupné technologie k porovnávání cen výrobků a k úspoře času. Vyplývá to ze studie společnosti Cisco. Podle průzkumu chtějí mít spotřebitelé ve Velké Británii a USA možnost nakupovat novými způsoby. Obchodníci by měli vyjít vstříc technologicky založeným zákazníkům a chytře zkombinovat výhody nakupování prostřednictvím webových stránek s přednostmi nakupování přímo v kamenném obchodě.

Více než polovina zákazníků by ráda využívala možnosti internetu a dalších technologických nástrojů jako dotykové obrazovky, video prodavači nebo sociální sítě přímo v obchodě. Zhruba 54 procent by si přálo mít v obchodě k dispozici na dotykových obrazovkách porovnávač cen a produktů a recenze ostatních zákazníků. Virtuálního video poradce s přístupem na web by na velkých obrazovkách či tabletech uvítalo 44 procent respondentů.

Podle studie využívá 63 procent zákazníků dostupné technologie, aby našla výrobek za nejvýhodnější cenu. 47 procent respondentů uvedlo, že využívá technologie, aby ušetřili čas, a 25 procent tímto způsobem hledá nejkvalitnější produkty. Jak ze studie vyplývá, většina zákazníků upřednostňuje způsob, kdy si zjistí podrobnosti o výrobcích online namísto toho, aby se o nich poradili s prodavači. Jeden ze tří respondentů využívá Facebookové stránky obchodů a webové stránky se slevovými kupóny a čtvrtina zákazníků navštěvuje stránky zaměřené na hromadné nakupování, jako je Groupon nebo v České republice jeho obdoba Slevomat.

Studii zpracovala společnosti Cisco IBSG Retail a Research & Economics Practice a zúčastnil se ji tisíc zákazníků ve Velké Británii a USA.