Zákazníci preferují známý e-shop a nízkou cenu zboží

3. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
E-shopy vedou nad kamennými prodejnami díky nižší ceně a možnosti objednat zboží kdykoliv. Recenze a hodnocení ostatních uživatelů nehrají až tak velkou roli v preferenci internetových obchodů oproti kamenným, u samotných internetových nákupů ale významnou roli hrají.
Foto: SXC.hu

Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) při rozhodování mezi nákupem v internetovém nebo kamenném obchodu hrají hlavní roli (32 %) výhodnější ceny. S 19 % následuje možnost objednání zboží kdykoliv. Výhodou (pro 18 % dotazovaných) je i snadné srovnání nabídky jednotlivých obchodů.

„V začátcích nakupující na internet přilákaly nejnižší ceny a tento důvod stále vede. Postupem času se důležitějšími stávají i další výhody ať už úspora času v kombinaci s možností dodání kdykoliv nebo třeba možnost jednoduchého srovnání několika nabídek různých obchodů,” řekl Jan Vetyška výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Nejčastěji (stejně jako v loňském roce) zákazníci při nakupování na internetu nejprve navštíví známý e-shop, se kterým mají dobrou zkušenosti. Druhou nejčastější strategií je vyhledávání zboží v rámci vyhledávačů a porovnávání nabídky na webech různých obchodů.

Nakupující na internetových obchodech oceňují i úsporu času (17 %), pohodlné dodání domů či do kanceláře (8 %). Pouze jedno procento nevnímá žádné výhody nákupu na e-shopu oproti kamennému obchodu.

Zajímavé je, že pouze 3 % vidí jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli a ještě méně, 1 %, hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli.

Recenze ostatních uživatelů ale při nákupu na Internetu často zohledňuje 33 % uživatelů, 47 % je zohledňuje občas, 15 % výjimečně a pouze 5 % nikdy. Aspoň občas se jimi tedy řídí 80 % zákazníků e-shopů.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech. Čtěte více

Nejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší. Čtěte více