Zákazníci preferují osobní odběr zboží z e-shopů
Je paradoxní, že lidé stále více nakupují na internetu, ale zboží si chtějí vyzvednout osobně. Tento jev je častější ve větších městech, kde velcí e-shopoví hráči mají i několik výdejen. Menší internetové obchody bez kamenné prodejny pak využívají služeb typu Uloženka nebo Zásilkovna. Důvody, které zákazníky vedou k osobnímu vyzvednutí své objednávky, jsou například přeplněné pošty nebo nutnost koordinace svého času s přepravní službou. Také cena za dopravu není často zanedbatelná, obzvláště když si zákazník nakoupí v řádech stokorun.
Proč jsou nákupy v e-shopech tak populární, když si pak lidé stejně zboží vyzvedávají sami? Stejně tak by si mohli zboží koupit přímo v obchodě. „Nákup na internetu nabízí větší výběr než kamenný obchod. Navíc si člověk může porovnat cenu a parametry okamžitě a v klidu, a tím pádem si vybrat to nejlepší,“ vysvětlil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodal: „18 % nákupů v e-shopu je vyzvednuto osobně. Vedle ceny za balné a dopravu hraje také určitou roli nedůvěra, zda zboží dorazí v pořádku. V současné době je podíl internetových obchodů, které mají i kamenný obchod nebo jinou formu osobního odběru zboží, 32 %. Oproti minulému roku je to o 4 % více.“