Za větší soukromí v mobilních aplikacích bychom si rádi připlatili

13. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: AVG)
Více než třetinu (36 %) spotřebitelů od stahování a používání více mobilních aplikací a služeb odrazují obavy o soukromí a zabezpečení. Důvěra uživatelů tedy v každoročních průzkumech již počtvrté figuruje jako hlavní bariéra pro růst mobilního ekosystému. Více než polovina (52 %) respondentů v osmi zemích podezřelé aplikace odstraňuje, více než třetina (38 %) je přestane používat a pětina (21 %) zanechá negativní hodnocení nebo varuje své známé.

Navíc je čím dál tím méně uživatelů ochotno sdílet své osobní údaje s poskytovateli mobilních aplikací a služeb. V roce 2013 21 % dotázaných uvedlo, že jim nikdy nevadilo tyto informace zanést do aplikace. O dva roky později, v roce 2015 toto číslo spadlo na šest procent. Přitom počet těch, kteří sdílejí své osobní údaje, neradi a jen protože to aplikace vyžaduje, vzrostl na
41 % z loňských 33 %.

Téměř polovina respondentů (47 %) by pak byla ochotna si připlatit za aplikace, které by garantovaly, že sebrané informace nebudou sdílet se třetími stranami. Za aplikaci by rádo zaplatilo více než 10 % navíc, pokud by mělo jistotu, že jsou jejich údaje chráněny, 17 % dotázaných.

Když dojde na zabezpečení mobilních zařízení, 23 % uživatelů, kteří své přístroje chtějí zabezpečit, tak činí více než jednou metodou, přičemž použití biometriky vzrostlo z roku na rok ze 7 na 11 %. Nicméně 21 % respondentů studie MEF stále neplánuje učinit žádné kroky k zabezpečení svého zařízení, což naznačuje, že osvěta uživatelů má před sebou stále ještě spoustu práce.

Výkonná ředitelka asociace MEF, Rimma Perelmuter, dodala: „Naše čtvrtá studie Global Consumer Trust Report zdůrazňuje významné důsledky zvětšujících se obav spotřebitelů ohledně soukromí a zabezpečení v mobilním ekosystému. Trendy v chování spotřebitelů, kdy aplikace vymazávají nebo přestávají používat, jsou jasné ukazatele, že se naše odvětví musí více přičinit v otázkách transparentnosti, aby si vytvořilo se spotřebiteli udržovaný vztah založený na důvěře.“

„Musíme jako celé odvětví spolupracovat na tom, abychom v ochraně našich zákazníků neustrnuli na pouze dostatečné úrovni,” řekl Harvey Anderson, ředitel pro právní záležitosti ve společnosti AVG Technologies. „Transparentnost a osvěta musí jít ruku v ruce, pokud má naše odvětví dostát závazku vybudovat a udržet principy s lidmi na prvním místě. Lidé by neměli být nuceni vyměnit své soukromí a bezpečnost za výhody, které jim přinášejí užitečné informační služby a je na nás, abychom to do budoucna zařídili.“

Více informací o studii Global Consumer Trust Report 2016 asociace MEF naleznete zde.

Štítky: 

Podobné články

HONOR představil motivační program pro vývojáře a designéry

23. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Honor)
Cílem motivačního programu „The Developer Incentive Program“ je podpořit a odměnit kreativní a inovativní vývojáře aplikací a her a designéry témat uživatelského rozhraní mobilních telefonů. Honor v poukázkách, které následně mohou vývojáři využít k propagaci svých produktů, plánuje rozdat přes 120 milionů eur. Čtěte více

Huawei Mobile Cloud PC Client zajistí bezpečné a jednoduché ukládání, správu a sdílení dat

20. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei zpřístupnila aplikaci Huawei Mobile Cloud PC Client, která uživatelům přináší bezpečný a jednoduchý způsob ukládání, správy a sdílení dat. Čtěte více

Bez (fungujících) aplikací to dnes nejde

26. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Studie společnosti Cisco jasně ukázala, že od počátku pandemie COVID-19 výrazně vzrostla závislost spotřebitelů na aplikacích a digitálních službách. Zároveň je zřejmé, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací. Čtěte více

Kerio Connect posiluje mobilní funkce

28. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kerio Technologies)
Nejnovější verze řešení Kerio Connect posiluje v oblasti BYOD – v reakci na rostoucí počet uživatelů, kteří přistupují k poštovnímu serveru z mobilních zařízení. Podle nejnovějších údajů až 8 z 10 uživatelů elektronické pošty přistupuje ke svému e-mailovému účtu prioritně ze svého chytrého telefonu. Čtěte více