Vymáhání pohledávek od Unicorn Systems

24. 1. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Unicorn Systems)
Unicorn Systems spolu s partnerem CollectionsPro ke konci roku 2010 úspěšně dokončila projekt restrukturalizace procesu vymáhání pohledávek pro Českomoravskou stavební spořitelnu.

Projekt restrukturalizace vymáhání pohledávek začal na sklonku roku 2009 a měl za cíl návrh a následnou implementaci business procesu, včetně zajištění vhodné softwarové podpory cílového řešení. S ohledem na rozsah a náročnost celé problematiky byl projekt rozdělen na dvě části: v první byl realizován návrh cílového stavu z pohledu business a IT spolu s výběrem softwarového řešení na podporu vymáhání pohledávek, ve druhé části pak došlo k implementaci business procesu do vybraného softwarového řešení, včetně návazných testů na straně všech dodavatelů a ČMSS. Celý projekt byl zakončen pilotním provozem. V současné době se celé řešení nachází ve fázi rutinního provozu a servisní podpory.

Unicorn Systems měl v projektu roli systémového integrátora a garanta IT části celého řešení, specialisté CollectionsPro pak roli garanta business procesu. V rámci projektu byl do prostředí ČMSS implementován nástroj pro podporu vymáhání maďarské společnosti Loxon.

Za ČMSS projekt shrnuje ředitel odboru Řízení rizik a matematiky stavebního spoření Lukáš Kouba: „Téměř po roce mohu konstatovat, že jsme si pro projekt opravdu vybrali ty správné partnery. Jako každý projekt jsme si prošli i kritickými fázemi, nicméně vždy jsme našli ten správný způsob řešení problémů a společně jsme nasadili konečné řešení, které plně odpovídá našim potřebám.“

K projektu se vyjádřil také Jan Běhounek, ředitel společnosti CollectionsPro: „ČMSS získala projektem v mnoha ohledech jeden z nejmodernějších procesů vymáhání pohledávek na českém trhu. V rámci projektu jsme zúročili naše dlouhodobé zkušenosti s analýzou potřeb klienta a návrhu nejvhodnějšího modelu cílového řešení.“

Obchodní ředitel a člen představenstva společnosti Unicorn Systems Jan Jaroš dodává: „Úspěch takovýchto projektů dnes závisí zejména na kvalitní službě systémové integrace – schopnosti integrátora analyzovat potřeby klienta, připravit správné zadání a následně odřídit všechny dodavatele v souladu s definovanou kvalitou, kvantitou a dohodnutým časovým rámcem. Jsem rád, že jsme opět prokázali schopnost poskytovat službu systémové integrace v té nejvyšší kvalitě.“