Vlastník Datartu může převzít Electro World a NAY
Skupina HP Tronic se sama či prostřednictvím svých dceřiných společností zabývá na území České republiky, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa maloobchodním prodejem spotřebního zboží, zejména elektroniky, v kamenných prodejnách a na internetu a poskytováním souvisejících služeb. Skupina HP Tronic rovněž působí v oblasti velkoobchodního prodeje elektroniky. V České republice provozuje maloobchodní síť téměř 160 prodejen pod obchodními značkami Datart a ETA a e-shopy se spotřebním zbožím, např. www.kasa.cz či www.datart.cz.
Skupina NAY působí především v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky a produktů z kategorie „zahrada, dům, sport a hobby“, velkoobchodního prodeje elektroniky a dále rovněž v oblasti poskytování fotografických služeb a vývoje softwarových aplikací a softwarových služeb na území Slovenské republiky, České republiky a v omezené míře na území Německa. Na území České republiky působí prostřednictvím společnosti Electro World, která provozuje síť 40 kamenných prodejen a internetový obchod.
Detailní vyjádření antimonopolního úřadu
Činnosti spojujících se soutěžitelů se překrývají zejména v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky, v níž patří mezi významné subjekty. Jejich společný tržní podíl však nepřesáhne 25 %, což je hranice, do které se má za to, že spojení nemá za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, neprokáže-li se při posuzování spojení opak.
Úřad se podrobně zabýval také jednotlivými produktovými kategoriemi, konkrétně kategorií spotřební elektroniky, velkých domácích spotřebičů, malých domácích spotřebičů, počítačové techniky a telekomunikačních zařízení. V některých z těchto kategorií tržní podíl spojením vzniklého subjektu přesahuje hranici 25 %. V oblasti maloobchodního prodeje elektroniky nicméně působí řada významných konkurentů, kteří provozují vlastní síť prodejen elektroniky a současně též internetový obchod, jako jsou např. společnosti OKAY nebo společnost FAST.
Současně bude spojením vzniklý soutěžitel vystaven konkurenčnímu tlaku ze strany významných,s převážně internetových prodejců, jako jsou společnosti Alza, Mironet, TS Bohemia nebo skupina MALL a také velkého množství menších, většinou internetových, prodejců. Skupina HP Tronic dosahuje relativně nízkého tržního podílu v oblasti velkoobchodního prodeje elektroniky na území České republiky, kde je rovněž vystavena konkurenčnímu tlaku ze strany tradičních velkoobchodů.
Rovněž z porovnání výše obratů dosažených spojujícími se subjekty a jejich nejvýznamnějšími konkurenty, šíře jimi nabízeného produktového portfolia, výše reklamních výdajů, počtu prodejen, dostupných možností pro doručení zboží zákazníkovi, a posouzení možné existence překážek vstupu na trh a možnosti volby spotřebitelů poptávajících elektroniku nevyplývá, že by posuzované spojení soutěžitelů mělo vzbuzovat vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. Úřad tedy neshledal existenci vážných obav z podstatného narušení hospodářské soutěže, a to jak ve vztahu k oblasti maloobchodního, tak velkoobchodního prodeje elektroniky v České republice.