Více než polovina uživatelů letos plánuje nákup nositelné elektroniky

28. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Během roku 2014 plánuje pořízení alespoň jednoho kousku nositelných technologií 52 % spotřebitelů. Průzkum společnosti Accenture dále odhalil, že zájem je především o fitness monitory na sledování fyzické aktivity a celkového dohledu nad vlastním zdravím.

Ve světě spotřební elektroniky dominují smartphony, televizory, notebooky a tablety. Podle průzkumu společnosti Accenture se však na trhu vytváří také zájem spotřebitelů o tzv. nositelnou elektroniku. Fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52 % dotázaných.

Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat zprávy bez nutnosti ruční manipulace s telefonem.

„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness,“ řekl Mattias Lewren ze společnosti Accenture. „Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“

Spotřebitelé touží po „hybridních zařízeních“

Výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinují funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi pěti až sedmi palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.

Jedna třetina dotázaných zároveň potvrdila, že v příštích dvanácti měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit smartphone a 40 % tablet. Dále si má 41 % dotázaných v úmyslu koupit HDTV a 38 % notebook. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).

Průzkum dotazoval více než 6 000 respondentů v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že mnoho z dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).

Podobné články

Nositelná elektronika bude růst a měnit formy

2. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších údajů společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky nositelných zařízení do konce roku 2024 o 6,1 % a dosáhnou 538 milionů kusů. Očekává se však, že růst se v roce 2025 zpomalí na 3,9 %, protože velké trhy, jako jsou USA a Indie, spolu se zařízeními, jako jsou chytré hodinky a sluchátka, se blíží do své ideální podoby a také do stádia nasycení trhu. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 vzrostl o 8,8 %

25. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 podle společnosti IDC meziročně vzrostl o 8,8 procenta na 113,1 milionu kusů. Navzdory růstu počtu prodaných kusů se již pátým čtvrtletím v řadě snižovaly průměrné prodejní ceny (ASP), které klesly o 11 procent (stalo se tak hlavně kvůli rostoucí pozici rozvíjejících se trhů, kde panuje tlak na snižování spotřebitelských výdajů). Čtěte více
Přenosný projektor TCL PlayCube

Novinky společnosti TCL z MWC 2025: Smartphony, tablety, AR brýle i projektor

6. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL představila na veletrhu Mobile World Congress 2025 v Barceloně smartphony řady TCL 60, tablet TCL NXTPAPER 11 Plus, brýle RayNeo pro rozšířenou realitu nebo stylový projektor PlayCube. Čtěte více

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

4. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Po svátcích přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 % a DATART prodal rekordních počet kusů. Čtěte více