Více než polovina uživatelů letos plánuje nákup nositelné elektroniky
Ve světě spotřební elektroniky dominují smartphony, televizory, notebooky a tablety. Podle průzkumu společnosti Accenture se však na trhu vytváří také zájem spotřebitelů o tzv. nositelnou elektroniku. Fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52 % dotázaných.
Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat zprávy bez nutnosti ruční manipulace s telefonem.
„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness,“ řekl Mattias Lewren ze společnosti Accenture. „Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“
Spotřebitelé touží po „hybridních zařízeních“
Výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinují funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi pěti až sedmi palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.
Jedna třetina dotázaných zároveň potvrdila, že v příštích dvanácti měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit smartphone a 40 % tablet. Dále si má 41 % dotázaných v úmyslu koupit HDTV a 38 % notebook. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).
Průzkum dotazoval více než 6 000 respondentů v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že mnoho z dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).