Více než 13 % organizací se během DDoS útoku setkalo s vydíráním

29. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle DDoS reportu společnosti Cloudflare z 1. čtvrtletí roku 2021 až 13 % obětí DDoS útoků uvedlo, že se staly zároveň obětí vydírání. Jde sice o mírný pokles v porovnání se 4. čtvrtletím 2020, avšak z pohledu dlouhodobého trendu obětí útoků typu Ransom DDoS v meziročním srovnání setrvale přibývá.

Zjištění DDoS reportu jsou postavena na informacích získaných během prvních tří měsíců roku 2021 z více než 200 datacenter společnosti Cloudflare, jež chrání přes tři miliony zákazníků a poskytují zajímavé statistiky DDoS útoků a jejich trendů.

„Po zahájení DDoS útoku jeho pachatelé většinou přislíbí zastavení výměnou za zaplacené výkupné,“ řekl Michal Hebeda, Sales Engineer ze společnosti Zebra systems. „Bezpečnostní odborníci se ale shodují na tom, že je velmi krátkozraké podobné výkupné hradit. V komunitě kyberzločinců se velmi rychle rozkřikne, že ochrana dané společnosti byla prolomena a oběť je připravena platit. Pochopitelně další útoky mohou následovat.“

K dalším zajímavým zjištěním zprávy patří skutečnost, že nejčastěji se útočníci v prvním čtvrtletí zaměřovali na odvětví telekomunikací. Pro toto odvětví to znamená skok ze šestého místa v posledním čtvrtletí loňského roku. Pomyslnou stříbrnou medaili získal průmysl spotřebitelských služeb a bronz bere odvětví zabezpečení a vyšetřování.

Ve sledovaném období trvalo více než 90 % útoků méně než jednu hodinu. Útoky s takto krátkou dobou trvání se mohou pokusit způsobit poškození, aniž by byly detekovány detekčními systémy. Útočníci mohou též využívat různé nástroje pro testování zátěže, které jsou dostupné na darknetu. Krátkými výboji například SYN flood (záplava SYN pakety) mohou otestovat, jak je jejich cíl zabezpečen a dle výsledků se pak mohou rozhodnout pro větší útok s vyšší rychlostí a delší dobou trvání.

Více o zprávě najdete zde.

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více