V zavádění biometrických plateb nejvíce důvěřujeme bankám

20. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Banky považuje za nejdůvěryhodnější instituce v poskytování služeb biometrického ověřování plateb 84 % Evropanů. V uchovávání biometrických údajů důvěřují evropští spotřebitelé bankám dvakrát častěji (57 %) než vládním organizacím (33 %).

Na otázku, jakému poskytovateli služeb biometrické autentifikace by spotřebitelé věřili při ověřování identity, nejvíce lidí odpovědělo, že důvěřuje bankám (84 %) a platebním sítím (78 %), následně globálním online brandům (59 %) a výrobcům smartphonů (59 %). Důvěra spotřebitelů v biometrii se za poslední dva roky významně zvýšila. Od roku 2014, kdy byla studie Visa o biometrii poprvé provedena, stoupla z tehdejších 65 % skoro o pětinu.

Více než dvě třetiny spotřebitelů (68 %) chtějí používat biometrii jako formu ověření plateb a jejich narůstající informovanost dále zvyšuje i komfort při využívání těchto plateb. Rostoucí možnosti využívání otisku prstů v oblasti ověřování mobilních plateb ukazují benefity biometrické autentifikace v reálu. I proto 80 % respondentů uvedlo, že je pro ně v biometrii nejpohodlnější formou právě otisk prstů. Ten je zároveň vnímán jako nejbezpečnější (81 %) způsob ověřování plateb, s náskokem před ostatními metodami biometrického ověření jako je sken duhovky (76 %) či vzorek DNA (74 %).

Pro banky je tato platební revoluce obrovskou příležitostí a významné kroky v zavádění biometrických technologií od rozpoznávání hlasu až po behaviorální biometrii už dnes dělají jak menší banky, tak i největší bankovní domy. Důvěra klientů v tento způsob ověřování plateb i skladování jejich biometrických údajů dává bankám možnost nabídnout služby, které spotřebitelé chtějí, což přináší výhody jim i bankám samotným,“ uvedl Marcel Gajdoš, country manager Visa pro Česko a Slovensko.

Visa v tuto chvíli podporuje ve vývoji nově vznikajících forem autentifikace již řadu institucí. V naší roli zprostředkovatele plateb s prioritním zaměřením na nejnovější technologická řešení budeme i nadále pokračovat a spolupracovat na nich s našimi bankovními partnery, abychom tak zajistili, že nově vznikající způsoby ověřování plateb budou vždy bezpečné, pohodlné a diskrétní,” doplnil Gajdoš.

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více