V prosinci zaměstnanci „proflákali“ třetinu pracovního času
Typický snímek pracovního času sestavený společností TruconneXion ovšem dokazuje, že větší míra zneužívání času pro soukromé účely je vykoupena delší pracovní dobou. „Řada zaměstnanců pracuje v podvečerních a večerních hodinách, mnohdy z domova, a pracovní den se prodlužuje,“ řekl Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti TruconneXion.
Podle společnosti TruconneXion je na vrcholu statistiky mimopracovních činností na internetu on-line nakupování. Stále více času tráví zaměstnanci na sociálních sítích, zejména Facebooku.
„Sociální sítě umazávají z dříve dominantního podílu soukromé pošty a Facebook alternuje i rozesílání vlastních přání či péefek. Nejfrekventovanější privátní aktivity na internetu doplňuje plánování příprav vánočních či novoročních svátků a zimní dovolené,“ řekl Martin Hnízdil.
Online nakupování v pracovní době v roce 2013 kulminovalo v týdnu od 9. a 16. prosince a zaměstnalo lidi v předvánočním týdnu déle než dříve, což je způsobeno zkracujícími se dodacími lhůtami elektronických obchodů.
Oproti minulým rokům také více vynikne permanentní charakter kampaně, kdy předvánoční nakupování plynule přejde do období povánočních výprodejů a slev. „K e-shopům se zaměstnanci vrací hned po návratu ze svátků, aby prozkoumali nabídku povánočních výprodejů, větší vliv na jejich rozhodování mají také weby porovnávající ceny, kde tráví více času,“ řekl Martin Hnízdil.