V následujících pěti letech digitální revoluce smete čtyři z deseti dominantních firem
Podlet studie v následujících pěti letech ztratí své pozice na trhu až 40 % firem, které svým oborům dosud dominují. Přitom 45 % dotazovaných manažerů je přesvědčeno, že jejich firmám žádné nebezpečí z této změny nehrozí.
Výzkum Centra DBT analyzoval dvanáct průmyslových odvětví a jako součást studie Digital Vortex: How Digital Disruption is Redefining Industriesprovedl průzkum mezi 941 manažery z Austrálie, Brazílie, Kanady, Číny, Francie, Německa, Indie, Itálie, Japonska, Mexika, Ruska, Velké Británie a Spojených států. Většina manažerů vnímá přicházející digitální revoluci jako pokrok a šanci pro další rozvoj svých firem. Potvrdilo to 75 % dotazovaných. Podle 72 % přinese digitální revoluce vyšší hodnotu pro zákazníky a podle 66 % je procesem, který zvýrazní pozici výrazných individualit.
„Moderní technologie proměňují náš každodenní život doslova na každém kroku. V digitálním světě se bez nich neobejdeme nejen my, ale nemůže bez nich fungovat žádný stát, žádné město ani podnik,“ řekl Michal Stachník, generální ředitel Cisco ČR a dodal: „Dnes hovoříme o digitální ekonomice, a jsou to právě moderní technologie, které otevírací začínajícím start-upům cestu na trh a dávají jim možnost postavit se mnohem větším a zavedeným firmám. Firmy si musí uvědomit, že digitální revoluce může zrodit jejich konkurenci mnohem rychleji, než tomu bylo kdykoli v minulosti. A měly by se na to připravit.“
Paradoxně totiž podle téměř poloviny dotazovaných manažerů nehrozí jejich firmě v důsledku digitální revoluce žádné nebezpečí a jen čtvrtina z nich se chystá aktivně připravovat na změny, které digitální revoluce přináší. Největší potenciál pro změny ze všech dvanácti zkoumaných průmyslových odvětví mají technologické produkty a služby. Obecně studie ukázala, že nejradikálnější proměnu čekají obory, kde hrají důležitou roli data, jako jsou média, telekomunikace, finanční služby a maloobchod.
Digitální revoluci spustil nástup start-upů, kterým se daří získávat investice, a za pomoci technologií dobývat další trhy, oslovovat nové zákazníky a tím i zvyšovat svoji hodnotu na trhu. Přestože dotazovaní manažeři velkých společností potvrdili, že podle jejich názoru přinese během následujících pěti let digitální revoluce nové nastavení pravidel a tržních podílů na trzích v každém z dvanácti zkoumaných odvětví, výsledky studie ukázaly, že třetina v současnosti dominantních společností zaujímá postoj „počkáme a uvidíme“.