V dubnu Čechy nejvíce ohrožovaly falešné dotazníky, které slibují hodnotné ceny

9. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Vidina snadné výhry hodnotného dárku, například mobilního telefonu, za vyplnění jednoduchého online dotazníku, v dubnu nejčastěji ohrožovala tuzemské uživatele internetu. Šlo o potenciálně nechtěnou aplikaci HTML/Adware.Agent.A, jež shromažďuje osobní data uživatelů.

Podle statistiky bezpečnostní společnosti ESET stála aplikace HTML/Adware.Agent.A za 5,64 % detekcí škodlivých kódů.

„Uživateli je za vyplnění online dotazníku slíbena hodnotná cena, kterou však nikdy neobdrží. Za svou důvěřivost naopak zaplatí únikem osobních dat, která mohou útočníci lehce zneužít,“ varoval Pavel Matějíček, manažer technické podpory společnosti ESET. Škodlivý kód HTML/Adware.Agent.A se umístil v čele žebříčku tuzemských internetových hrozeb již letos v lednu a i poté se pohyboval na čelních místech. V březnu byl například druhý s podílem 5,41 %.

Druhým nejčastějším škodlivým kódem šířeným v Česku byl v dubnu exploit Win32/Exploit.CVE-2017-11882, který zneužívá bezpečnostní díru v softwaru Microsoft Equation Editor, jenž je součástí Microsoft Office. Uživatel, který na svém zařízení otevře škodlivý dokument, tím umožní spuštění libovolného programového kódu. Win32/Exploit.CVE-2017-11882 byl v Česku během dubna podobně častý jako HTML/Adware.Agent.A, stál za 5,39 % případů detekovaných škodlivých kódů.

Třetí místo v žebříčku dubnových online hrozeb obsadila generická detekce webových stránek obsahujících injektovaný programový kód nazvaný HTML/ScrInject. Ten návštěvníky napadených stránek automaticky přesměrovává na webové stránky se škodlivým softwarem. Během dubna stál HTML/ScrInject za 4,64 % detekcí škodlivých kódů zachycených společností ESET.

Škodlivý Javascript JS/Adware.Agent.AF, který přesměrovává uživatele z napadené legitimní stránky na nechtěné, většinou reklamní weby, se v dubnu přesunul z první pozice, jíž dosáhl v březnu, na čtvrtou příčku mezi internetovými hrozbami. Kromě přesměrování na reklamní nebo jiné nechtěné weby maže seznam navštívených stránek, takže znemožňuje uživateli návrat zpět na legitimní webovou stránku. JS/Adware.Agent.AF představoval 3,31 % případů zachycených škodlivých kódů.

Nejčastější internetové hrozby v České republice za duben 2019:

1. HTML/Adware.Agent.A (5,64 %)
2. Win32/Exploit.CVE-2017-11882 (5,39 %)
3. HTML/ScrInject (4,64 %)
4. JS/Adware.Agent.AF (3,31 %)
5. JS/Adware.Agent.AA (3,04 %)
6. DOC/Abnormal (2,6 %)
7. SMB/Exploit.DoublePulsar (2,57 %)
8. JS/CoinMiner (2,17 %)
9. Win32/GenKryptik (1,96 %)
10. HTML/Refresh (1,89 %)

Štítky: 

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více