Trendy tisku podle Canonu v době recese
Canon Europe zveřejnil nejnovější trendy v oblasti tisku s ohledem na dopad hospodářské recese na tiskový průmysl.
Průzkum již třetím rokem sponzoruje společnost Canon a provedl jej profesor Frank Romano a jeho tým z Rochesterského Institute of Technology. Průzkum se věnuje stavu tiskového průmyslu. Výsledky předchozích studií o trendech v oblasti grafiky a podnikových reprografických odděleních (CRD) byly poublikovány v květnu 2008 a 2009.
V rámci průzkumu získal profesor Romano a jeho týmu reprezentativní vzorek zaměstnanců v tiskovém průmyslu – celkem 840 respondentů. 65,6 % dotazovaných pocházelo ze západní Evropy. Vzorek zahrnoval také 383 ze 464 dotazovaných v roce 2008. Zbývajících 81 ukončilo činnost.
Závěrečná analýza je v současné době dokončována a kompletní výsledky budou zveřejněny v květnu 2010. Výsledky průzkumu ukazují důležitost digitálního tisku. Kdo dokázal čelit nástrahám recese, získal lepší pozici pro další podnikání:
- Poslední čtvrtletí roku 2008 charakterizoval tlak na radikální snižování nákladů na tisk. Společnosti, které byly připraveny na přechod na digitální tisk, dokázaly lépe reagovat na požadavky zákazníků. Vlastníci pouze ofsetových tiskáren nebyli schopni reagovat na potřeby zákazníků. V této souvislosti se zvýšil prodej digitálních tiskáren. Průzkum tak například ukázal, že zatímco příjmy v oblasti ofsetového tisku v západní Evropě klesly o 18,1 % (v porovnání s rokem 2008), příjmy v oblasti digitální tisku vzrostly celkově o 27,2 %.
- Pro účely tohoto průzkumu řadíme do oblasti digitálního tisku kromě dokumentových tiskáren také širokoformátový inkoustový tisk. 86 % respondentů uvedlo, že širokoformátový tisk jim pomohl přežít v době recese. Komerční tiskárny, které se dříve odkláněly od širokoformátového tisku, v něm objevily nový potenciál.
- Stěžejní pro udržení pozice na trhu v době ekonomického poklesu bylo správné nastavení obchodní strategie. Společnosti, které si své postavení dokázaly dlouhodobě udržet, potvrzují, že rozhodující je správná orientace na vybranné trhy (na kterých je možné přinášet přidanou hodnotu) a poskytování širokého spektra služeb (s cílem odlišit se od konkurence).
- Konec roku 2009 přinesl změnu a pozitivní trend pro rok 2010. Více než polovina společností využívajících digitální tisk zvýšila v roce 2009 ve srovnání s rokem 2008 své příjmy.
„Canon partnerstvím této studie pomáhá zákazníkům získat maximum informací o trhu a trendech,“ říká Petr Jetel, produktový manažer profesionálního tisku společnosti Canon CZ a SK. „Pokud se trh bude nadále vyvíjet stejným směrem, a my věříme, že tomu tak bude, návštěva veletrhu Ipex může být o to zajímavější. Veletrh poskytne všem podnikatelům ideální příležitost nalézt optimální řešení pro obchodní strategie. Cílem společnosti Canon bude inspirovat návštěvníky k cestě vpřed.“
Canon vyhlásil také evropskou soutěž „Business Leap“, jejímž cílem je podporovat podnikatele v hledání inovativních řešení. Všichni zájemci musí předložit obchodní plán zaměřený na digitální tisk. Soutěž poukazuje na důležitost sestavení správného obchodního plánu. Vítěz získá plně nakonfigurovanou tiskárnu imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, která podnikatelský záměr umožní realizovat.