Téměř 40 % finančních institucí není schopno rozlišit útok od běžné aktivity
Enormní nárůst elektronických plateb společně s technologickým rozvojem a měnícími se obchodními požadavky donutil v posledních letech mnohé společnosti zvýšit efektivitu svých procesů. V mnoha případech díky implementování e-flow systémů pro komunikaci s dodavateli a klienty. Elektronické platby všech forem se staly tak rozšířenými, že je pro podniky zcela nemyslitelné se jim jakkoliv vyhnout.
Tím, jak podniky své procesy čím dál více digitalizují, stane se pro ně kybernetická bezpečnost klíčovou oblastí. Platí totiž nepsané pravidlo – čím více online plateb, tím více online podvodů. Tento fakt potvrzuje i 50 % dotázaných organizací poskytujících finanční služby, které věří, že hrozba online finančních podvodů narůstá. Je proto důležité, aby finanční instituce udělaly vše pro to, aby před kyberzločinci ochránily své podnikání a zákazníky.
Průzkum odhalil, že 41 % dotázaných podniků zavedlo svá vlastní kyberbezpečnostní řešení, přičemž 45 % se spoléhá na řešení třetích stran – ve většině případů svých bank. Nicméně celých 46 % dotázaných společností zavedlo pouze částečné, či dokonce žádné řešení proti finančním podvodům. Z finančních institucí má specializované řešení proti finančním podvodům zavedeno pouze 57 % z nich.
Z těchto dat vyplývá, že téměř polovina organizací, pohybujících se v prostředí elektronických plateb, nepoužívá specializovaná bezpečnostní řešení. Neprofesionální řešení přitom statisticky vykazují vyšší procento chybovosti při odhalování podvodů, což je činí nespolehlivými. Používání nevhodných bezpečnostních systémů může rovněž vést k zablokování plateb. Zde je proto důležité si uvědomit, že chybovost platebních systémů může vést ke ztrátě zákazníků potažmo zisku. Proto by kyberbezpečnost měla být stěžejní oblastí pro všechny podniky. Podvody totiž nepředstavují jediný problém – tím je i chybné blokování nezávadných plateb ze strany finančních institucí. Jejich podíl by měl být co nejnižší, aby tak zákazníci mohli využívat služeb co nejvyšší kvality.