Tech Data Forum potřinácté
Tech Data Forum potřinácté V úvodu vystoupil Martin Tolar, generální ředitel Tech Data Distribution, který společnost stručně představil. Tech Data je světovou firmou, v Evropě má velmi silnou pozici s 20 až pětadvacetiprocentním podílem na trhu. V České republice má tržní podíl 21 procent, distribuuje u nás a na Slovensku 27 000 produktů od 75 dodavatelů a aktivně má k dispozici 5 000 položek. Ze 7 000 registrovaných zákazníků je 1 250 z nich přímo přiřazeno obchodníkům. „Všichni zákazníci jsou pro nás důležití,“ prohlásil Martin Tolar. Ladislav Kocour, obchodní ředitel, představil strategii a novinky pro rok 2010. Patří mezi ně pozměněný prodejní web a reklamační web. V průběhu roku má Tech Data přejít na mezinárodní verzi svého webu, kterým je InTouch. Přidala do svého portfolia paměti Transcend, pevné disky Hitachi, produkty Iomega a skříně a zdroje Antec. V oblasti médií a spotřebního materiálu rozšířila svoji nabídku o produkty Epson, Canon a Sony. Přistoupila ke změně v účtování dopravného, kde zvýhodnila podlimitní objednávky, aktualizovala vstupní podmínky pro nové dealery a rozšířila portfolio divize Azlan. Zavedla konzultační služby, představila nový věrnostní program pro loajální dealery (tj. pravidelně nakupující) a nové zákaznické akce pro podporu prodeje koncovým zákazníkům. Školení partnerů už probíhá v nových prostorách přímo v sídle Tech Data v Praze, které jsou dostupné v novém sídle na metru B v Nových Butovicích. Některá z nich jsou k dispozici i jako webex. Následovaly přednášky vystavujících partnerských firem. Celkem se zúčastnilo 38 výrobců, proběhlo 25 přednášek a 15 workshopů. Samozřejmostí byla expozice vystavujících firem v jednom z větších sálů. Novinkou byly notebooky Samsung, s nimiž tato firma vstupuje na trh. Kromě tradičních partnerů však bylo vidět i nové, shodou okolností jsou oba z oblasti sítí. V průběhu dne překročil celkový počet návštěvníků za všechny ročníky 20 tisíc. Na závěr dne se konal v jednom ze salonků Kulatý stůl na téma „tiskárny“.