Systém péče o seniory od T-Mobile
Řešení vzniklo na popud Centra sociální a ošetřovatelské pomoci v Praze 10 (CSOP) jako partnerské řešení společností T-Mobile a Teltech Servis. Centrum zaměstnávající 40 pečovatelů ho zároveň jako první otestovalo.
TOPS je určeno pro organizace poskytující pečovatelské a ošetřovatelské služby. U nich si klient objednává například osobní péči nebo nákupy, praní prádla i úklid v bytě. S řešením TOPS lze pružně plánovat návštěvy i nasmlouvané výkony – případné změny lze prostřednictvím datové sítě T-Mobile okamžitě zaslat pečovatelkám do PDA. Zároveň mají manažeři stálý přehled o plnění úkolů. Řešení je dodáváno včetně veškerého potřebného hardwaru i programového vybavení.
Například jen v CSOP v Praze 10 vykonají ošetřovatelé denně zhruba 260 návštěv, při nichž provedou 520 úkonů a rozvezou cca 600 obědů. Zvládnutí logistiky a kontrola je tedy klíčovou záležitostí. „Pro pečovatelku je výhodou i přítomnost navigace v PDA. Má tak jistotu, že se ani při cestě k novému klientovi neztratí,“ vysvětluje Jana Vojtová, ředitelka CSOP. GPS také poskytuje všem vedoucím přehled o trase, kterou pečovatelka skutečně absolvuje, a o její aktuální poloze, což je výhodné pro řešení aktuálních potřeb klientů.
„Populace stárne a pečovatelské služby budou běžnou součástí našich životů, proto digitální věk musí dorazit i sem. Každý senior má například svůj QR kód, jehož prostřednictvím je potvrzena každá návštěva pečovatele. Jsme rádi, že jsme mohli přispět svým know-how k vytvoření tak užitečné aplikace,“ říká Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace T-Mobile.
TOPS jako moderní informační systém poskytuje i rozsáhlé doprovodné funkce. Management pečovatelských center má tak díky nasazení partnerského produktu lepší přehled o celkové efektivitě pečovatelů, jejich úkonů i dalších služeb. V neposlední řadě se díky systému TOPS snižuje administrativa, zjednodušují operativní změny a zvyšuje kontrola účelnosti vynakládání prostředků.