Symantec - trendy a nový partnerský program
Klíčovým trendům se věnoval Jakub Jiříček, konzultant společnosti Symantec, a demonstroval je na „letním" škodlivém kódu (červu) Stuxnet, který napadal řídící kód výrobních automatů Siemens. „Slovo Hacker už v angličtině začíná být pozitivním pojmenováním někoho, kdo se zajímá, jak věci fungují. Hacker takovéto útoky nedělá. To dělají kriminálníci," komentoval Jakub Jiříček, a dodal: „Útoky budou promyšlené, současná infrastruktura je složitá a heterogenní, žijeme v explozi informací a cena za incident roste."
Klíčové hlavní úkoly a strategie jsou podle Symanteku - vytvořit a prosazovat IT pravidla, chránit informace, ověřovat identity, spravovat systémy a chránit IT infrastrukturu. Pro všechny tyto oblasti má Symantec řešení.
Ve druhém vystoupení prezentoval Lukáš Zíma, Business Development Manager u Symantecu, nový partnerský program. Ke změnám v pojetí PP dochází u Symantecu po pěti letech. Dnes má tři pilíře - odlišení partnera od konkurence, maximalizaci obchodních příležitostí a zvýšení ziskovosti.
Současný PP dělí partnery podle počtu specializací a úrovně obchodu. Například na úroveň Gold bude stačit jedna specializace, avšak podmínkou je roční obrat 80 tisíc dolarů v nových licencích. Na úroveň Platinum musí partner točit 200 tisíc dolarů a mít dvě specializace. Technologických specializací je celkem devět, k nim přibyla jedna vertikální, a sice SMB. Partner by měl mít dva vyškolené experty na prodej produktů Symantecu, dva na předprodejní podporu a dva technické specialisty.
Certifikace lze na jednotlivé pracovníky sdružovat, přičemž jejich optimální počet jsou z logických důvodů čtyři - obchodník se těžko stane technickým expertem a naopak. Symantec kromě toho požaduje, aby se u projektů mohl spolupodílet při jejich vedení, a sice kvůli tomu, aby partner nasazoval pouze Symantec, a nikoliv konkurenční technologie. „Cílem není partnera trápit, ale pomoci mu, aby věci rozuměl," vysvětlil Lukáš Zíma.
Pokračoval Petr David, Senior Principal Presales Consultant, který hovořil o archivaci. Ta má být základem strategie správy IT ve firmě kvůli obrovskému nárůstu objemu dat, tudíž informací, strachu z jejich smazání, a konečně že prohledávání dat je vždy záběr na výkon. Petr David zakončil poměrně detailním a vyčerpávajícím popisem řešení archivace s využitím skripty řízené virtualizace většího počtu serverů. „Není to žádná legrace, takový systém udržet v chodu, zvláště když si tvůrce skriptů například vezme dovolenou," zakončil Petr David.