Strategy Analytics: Prodej tabletů 2. čtvrtletí 2011
Tržní podíl však poněkud klesl. Loni totiž Applu patřilo 94 procent trhu a nyní je to 61 procent. Je to dáno také konkurencí Před rokem iPad neměl téměř konkurenci, nyní jich je již několik desítek z dílen různých výrobců.
Za druhé čtvrtletí 2011 se prodalo celkem 15,1 milionu počítačových tabletů, přičemž za stejné období loni to bylo pouze 3,5 milionu kusů. iPadů se přitom prodalo přes 9 milionů.
Na druhé příčce je Samsung se svým Galaxy Tabem. Dobře si vede i RIM s Playbookem i Motorole s modelem XOOM. Obě společnosti prodaly statisíce těchto zařízení.
Konkurence Applu většinou sází na mobilní operační systém Google Android. Tabletů s tímto systémem se prodalo 4,6 milionu, což představuje 30procentní podíl na trhu. Zařízení s Windows se prodalo 700 tisíc, což z pohledu tržního podílu stačí na necelých 5 procent.
Celosvětový prodej PC tabletů ve druhém čtvrtletí 2011 dle OS (v milionech kusů) | ||||
Operační systém | 2Q11 počet prodaných kusů | 2Q11 podíl na trhu (%) | 2Q10 počet prodaných kusů | 2Q10 podíl na trhu (%) |
iOS | 9,3 | 61,3 | 3,3 | 94,3 |
Android | 4,6 | 30,1 | 0,1 | 2,9 |
Windows | 0,7 | 4,6 | 0,0 | 0,0 |
QNX | 0,5 | 3,3 | 0,0 | 0,0 |
Ostatní | 0,1 | 0,7 | 0,1 | 2,9 |
Celkem | 15,1 | 100 | 3,5 | 100 |