Srovnáme.cz: Aukce za proklik se e-shopu vyplácí
Z této statistiky chování uživatelů tak vyplývá, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů (AdWords, Sklik, Etarget, apod.), by se internetovým obchodníkům měla vyplatit vyšší pozice i v cenových porovnávačích.
V květnu letošního roku představily srovnávače cen zboží Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz na českém internetu nový aukční systém platby za proklik a tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu. V minulosti byla cena za proklik vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo.
„Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady,“ řekl ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.