Sport a esport se spojují v iniciativě Zdravý hráč

6. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Iniciativa Zdravý hráč se zaměřuje na hráče počítačových, mobilních a konzolových her, které zábavnou formou zapojí do mnoha pohybových aktivit. Do iniciativy budou postupně zapojeni odborníci na správné cvičení, známí influenceři i největší české esportové soutěže.

Cílem iniciativy je rozvíjet vztah hráčů k pohybu, pomoci jim lépe rozvrhnout volný čas a tím pádem také předcházet možným zdravotním komplikacím, které mohou vznikat z nadměrného sezení. Za iniciativou stojí Česká asociace esportu a generálním partnerem je Česká spořitelna jako součást svého programu Sportujeme se Spořkou. Ta touto iniciativou zároveň vstupuje do českého esportu.

Nadměrné a nesprávné sezení u počítače, konzole či mobilního telefonu může hráčům způsobit zdravotní komplikace. Česká asociace esportu, která se snaží o osvětu v oblasti elektronického sportu, se vydává tomuto problému vstříc a představuje iniciativu Zdravý hráč, ve které bude zábavnou formou přibližovat hráčům rozmanité pohybové aktivity.

„Naším cílem není říkat hráčům, že nemají hrát. Naopak, ať dělají to, co je baví. Nesmí u toho ale zapomínat i na pohyb, protože ten je naší přirozenou součástí a dlouhodobě si bez něj zdraví neudržíte. Ukážeme hráčům, jak se udržet ve formě a budeme se je snažit motivovat k různých pohybovým aktivitám,“ uvedl Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Do iniciativy Zdravý hráč budou zapojeni odborníci na správný pohyb. První z nich je fitness trenérka Zuzana Kubáňová, bývala mistryně České republiky ve squashi a osminásobná mistryně světa v rackethlonu. Ta ukáže hráčům, jak se správně protahovat, na jaké cvičení se zaměřovat a ve svých článcích na webu shrne důležité rady pro správné držení těla. Hráčskou tváří kampaně se stal streamer, influencer a profesionální hráč David Lacina, známý jako KAPARZO. Ten se cvičení a pohybu dlouhodobě věnuje.

„Sport má v mé esportové kariéře nezastupitelné místo. Díky němu jsem se cítil dobře i během náročných turnajů a mnohem méně se potýkal s únavou. Ani dnes si bez něj neumím život představit. Kromě posilovny si rád zajezdím na kolečkových bruslích, perfektně si vyčistím hlavu a pak se rád opět vracím ke streamování či hraní. Chci, aby především mladší hráči zjistili, že pohyb je pro jejich zdraví i herní výkon velmi důležitý a našli vhodný balanc mezi pohybem a hraním videoher,“ vysvětlil David „KAPARZO“ Lacina, proč se do iniciativy zapojil.

Iniciativu podpořila Česká spořitelna jako součást svého programu Sportujeme se Spořkou. V něm dlouhodobě podporuje radost z pohybu zejména u dětí a mládeže a ovlivnit jejich zdravý vývoj a kognitivní potenciál. Díky programu Sportujeme se Spořkou, který podporuje již 11 různorodých projektů (včetně Zdravého hráče), vede Česká spořitelna k pohybu už téměř milion obyvatel České republiky.

„Iniciativa Zdravý hráč nás zaujala svým specifickým zaměřením. Řady fanoušků videoher se rychle rozrůstají a my věříme, že díky správné edukaci v rámci programu Sportujeme se Spořkou u nich můžeme rozvíjet správný životní styl. Věříme, že Zdravého hráče ocení nejenom oni, ale i jejich rodiče, kteří často nevědí, jak svým dětem vysvětlit důležitost pohybu. Díky této myšlence tak iniciativa přesně zapadá do našeho sportovního programu,“ popsal Radomil Štumpa, brand activation leader České spořitelny.

Zdravý hráč je dlouhodobou iniciativou, se kterou se hráči a fanoušci videoher budou pravidelně setkávat. Již v listopadu pro ně budou přichystány speciální vstupy během vysílání nejprestižnějšího českého esportového turnaje Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách.

Video : 

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

AOC: monitor AGON PRO AG276FK

30. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC rozšířila své portfolio o 27" herní Full HD monitor AGON PRO AG276FK s panelem typu Fast IPS s obnovovací frekvencí 520 Hz. Nejnovější přírůstek do rodiny monitorů AGON PRO doplňuje esportovní modely AG246FK (540 Hz) a AG256FS (390 Hz). Čtěte více