Společnost Astra rozšiřuje pokrytí u všech platforem
Astra rozšířila pokrytí satelitní technologií v Evropě – v současnosti její flotila satelitů zajišťuje vysílání pro 135 milionů televizních domácností v Evropě a Severní Africe. Jedná se o více než polovinu televizních domácností v těchto regionech. Studie Satellite Monitor firmy SES Astra, každoroční průzkum trhu měřící pokrytí televizním vysíláním v 35 zemích, ukazuje nepřetržitý růst využití služeb ve prospěch společnosti Astra na všech platformách a ve všech režimech distribuce, od přímého příjmu satelitního signálu (Direct-to-Home, DTH) až po vysílání ve vysokém rozlišení (HD) a internetovou televizi (televize přes internetové připojení DSL). Studie uvádí, že společnost Astra nadále zůstává hnací silou digitalizace a nabízí nejvýznamnější platformu pro vysílání ve vysokém rozlišení v Evropě.
Astra v současnosti poskytuje své služby 16 z 20 milionům televizních domácností, které přijímají vysílání ve vysokém rozlišení přímo ze satelitu. Družice Astra přenášejí více než 200 kanálů ve vysokém rozlišení všech předních televizních stanic. V rostoucím segmentu internetové televize – přenášené ve formátu internetového protokolu (IP) prostřednictvím telekomunikačních sítí – společnost Astra rovněž dosáhla vůdčí pozice poskytovatele této technologie. Nejnovější průzkum trhu ukazuje, že satelity Astra zajišťují datové přenosy – prostřednictvím vstupních zařízení sítí – pro téměř 10 ze 12 milionů domácností s internetovou televizí.
Celkem představují satelity největší široce dostupnou digitální infrastrukturu – míra digitalizace dosahuje 95 procent a satelitní vysílání využívá 75 milionů domácností s digitální televizí. Pro srovnání, 29 milionů domácností využívající digitální kabelové služby se rovná 42procentní míře digitalizace u kabelových služeb. Z toho plyne, že satelitní vysílání využívá téměř každá druhá domácnost s digitální televizí. Jelikož satelitní vysílání lze přijímat v analogové i digitální podobě, zvýšilo svůj náskok nad kabelovými sítěmi – satelitní vysílání využívá 79 milionů domácností, kabelové pouze 71 milionů.
Platforma HD+ společnosti Astra určená pro německé programy ve vysokém rozlišení rovněž pokračuje v působivém růstu. Tato platforma, která v současnosti přenáší osm soukromých kódovaných televizních kanálů ve vysokém rozlišení a která rovněž umožňuje přijímat všechny ostatní německé bezplatné televizní kanály ve vysokém rozlišení, dodala výrobcům přijímačů více než 1,5 milionu chytrých karet. Tito výrobci uvedli na trh více než 50 různých modelů přijímačů platformy HD+. Již bylo prodáno 400 tisíc těchto přijímačů, jakož i dalších sto tisíc modulů s běžně používaným rozhraním, které umožňují přijímat signál HD+ i na přijímačích, které tuto technologii nepodporují.
„Stabilní růst pokrytí našimi technologiemi, zejména u budoucích platforem a distribučních režimů, jakými jsou například vysílání ve vysokém rozlišení a internetová televize, ukazuje, že satelit zůstává nejlákavější digitální infrastrukturou,“ prohlásil Ferdinand Kayser, prezident a generální ředitel společnosti Astra.
„Vysílání ve vysokém rozlišení vděčí za svůj úspěch technickým výhodám nabízeným našimi družicemi, které pokrývají rozsáhlá území vysoce kvalitním signálem a službami při velmi nízkých nákladech. Rychlost rozšiřování vysílání ve vysokém rozlišení dokazuje, že televize zůstává nejdůležitějším zábavním médiem vysílaným do domácností. Dalším logickým krokem našeho strategického rozvoje a hlavní hybnou silou budoucího podnikání naší firmy bude propojení tohoto vysílání s interaktivními telekomunikačními službami v podobě hybridních řešení a uzavírání partnerství s telekomunikačními firmami, které nám pomohou tento záměr realizovat,“ dodal.