Slevové servery neparazitují na firmách
Průzkum, který zjišťoval povědomí a zájem o slevové servery u internetové populace starší 15 let, provedla agentura Mediaresearch letos v březnu. Výsledky mimo jiné vyvrátily domněnku, že lidé nemají zájem využívat nabídek i za standardních podmínek. Celých 44 % dotázaných uvedlo, že se k poskytovateli nabídky vrací, i když už slevu přes server nenabízí.
O popularitě slevových portálů v Česku svědčí fakt, že je naprostá většina lidí zná (pouze 2 % internetové populace neví, co jsou slevové servery). Například znalost serveru Vykupto.cz vzrostla již na 51 %. Dvě třetiny dotazovaných pak aktivně sleduje alespoň jeden z nich. O samotném nákupu na slevových portálech pak nejčastěji rozhoduje cena (která v nadpoloviční většině nepřesáhne 2 000 Kč), velikost slevy a zajímavost nabídky.
Průzkum také ukázal, že nejvíce utrácejí na slevových portálech mladí, vysokoškolsky vzdělaní lidé. O povaze nákupu potom značně rozhoduje pohlaví nakupujícího. „Dlouhodobě zaznamenáváme vysoký zájem o nabídky dovolených, prodloužených víkendů a poznávacích pobytů. Nejvíce u nás nakupují ženy,“ uvedl Jiří Musil, spoluzakladatel Vykupto.cz
Nejen že jsou slevové portály mezi lidmi populární, ale téměř všichni jim důvěřují a již si něco tímto způsobem pořídili. 76 % lidí by navíc vyzkoušenou nabídku doporučilo svým přátelům a více než polovina se ke stejným slevám opakovaně vrací.