S PC do servisu míří pouze 1 % uživatelů

9. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: AVG)
Podle průzkumu Qualtrics si čeští uživatelé téměř vůbec nenechávají servisovat počítač. Jak a kdo se tedy o zařízení stará?

Online průzkum byl proveden na 4 927 spotřebitelích z Velké Británie, USA, Brazílie, Kanady, Austrálie, Francie, Německa a České republiky. Průzkum uskutečnila společnost Qualtrics a respondenti byli vybráni z jejího online panelu. Výzkum probíhal v srpnu 2013. V České republice se výzkumu zúčastnilo 501 uživatelů.

Výsledky průzkumu pro Českou republiku jsou následující:

  • 44 % dotázaných má ve své domácnosti více než 3 přístroje připojené k internetu
  • 65 % dotázaných má různé operační systémy na svých domácích a pracovních přístrojích, 43 % respondentů používá 2 různé operační systémy
  • 56 % respondentů se úspěšně pokusilo zjednodušit si ovládání několika různých zařízení a operačních systémů jejich vzájemným propojením
  • 49 % respondentů zvládlo propojit dvě zařízení za méně než 5 minut, což je nejvíce ze všech zkoumaných zemí (pro porovnání např. v Německu dokázalo 2 zařízení do 5 minut propojit jen 36 % dotázaných)
  • 23 % uživatelů má technické problémy se svými zařízeními jednou za několik týdnů, nejčastěji mají Češi technické problémy s notebooky (45 %) a se stolními počítači (39 %)
  • Třetina respondentů (33 %) požádá v případě technických potíží se zařízením o pomoc přítele nebo člena rodiny, 32 % dotázaných je schopno technické problémy se zařízením vyřešit samo na základě předchozích znalostí a 27 % uživatelů si najde návod k řešení problému na internetu 
  • Pouhé 1 % Čechů, což je nejnižší číslo ze všech zkoumaných zemí, navštěvuje kvůli technickým problémům s přístrojem servisní centrum (např. v Brazílii zamíří do servisu 13 % uživatelů)
  • 58 % respondentů stráví týdně více než půl hodiny správou duplikovaných emailů (z toho 36 % více než hodinu)
Štítky: 

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více