S čím ve své IT infrastruktuře bojují české společnosti
K častým problémům patří rovněž nedostatečná výkonnost infrastruktury (43 %) a problémy při zálohování či omezená kapacita úložných systémů (cca 14 % respondentů). Kromě toho byla zmiňována například i interní komunikace v řídicí oblasti.
Průzkum potvrdil, že nezanedbatelným aspektem při řešení problémů v interní infrastruktuře je doba nalezení zdroje problému, alespoň pokud se jedná o netriviální problémy, jejichž příčina není zjevná na první pohled. Přibližně 64 % respondentů uvedlo, že nalezení zdroje takového problému trvá v průměru řádově hodiny a pro 21 % firem dokonce více než půl dne či den. V některých případech může ale jeho zjištění trvat i rok.
Nejtypičtější příčinou zdlouhavého hledání příčin problémů je nemožnost včasného odhalení vzájemných vztahů – korelací – mezi událostmi v infrastruktuře, jako příčinu to uvedlo přes 57 % respondentů. Přibližně 36 % firem brzdí personální omezení, potažmo koordinace interních zdrojů. Jen málokdy komplikuje hledání zdrojů problémů v infrastruktuře nedostatek odpovídajících provozních dat, jako důvod to uvedlo jen zhruba 15 % respondentů.
Ovšem ačkoliv prakticky každá společnost má k dispozici velké objemy provozních dat generovaných různými firemními systémy, průzkum Trasku ukázal, že přes 50 % dotázaných firem strojově generovaná nestrukturovaná (či odlišně strukturovaná) data k hledání zdrojů problémů dosud nevyužívá, což je nejčastěji způsobeno absencí vhodného nástroje.