Řízené služby tvoří významnou část příjmů již u více než poloviny českých prodejců IT
Platformy řízených služeb (Managed Services) umožňují efektivnější správu zákaznických IT infrastruktur s preventivním přístupem k řešení problémů namísto dosavadního reaktivního „break/fix“ modelu. Zároveň poskytovatelům služeb pomáhají zvýšit produktivitu svého personálu díky multitenantní správě více zákazníků z jedné centrální konzole.
Klíčová zjištění průzkumu:
- U 56 % IT prodejců tvoří řízené služby významnou část jejich příjmů, 35 % je nabízí jen okrajově a 9 % zvažuje jejich zavedení.
- Nejvíce jsou nabízeny služby správy serverů (84 % respondentů), správy koncových zařízení (74 %) a monitoringu a správy sítí (72 %). Komplexní služby správy IT nabízí 74 % IT prodejců.
- Roste zájem o poskytování služeb IT bezpečnosti, nejvíce zálohování a obnovy dat (81 %), síťové bezpečnosti (74 %) a antiviru (51 %).
- Rozhodujícím faktorem pro výběr platformy řízených služeb je cena (72 %), komplexní funkčnost (70 %) a technická podpora (58 %).
„Rostoucí komplexnost a nároky na spolehlivost zákaznických IT infrastruktur motivují IT prodejce k automatizaci činností a pořizování nástrojů řízených služeb,“ řekl Štěpán Bínek, Product Manager Cloud Services ve společnosti Zebra systems, která je distributorem produktů SolarWinds MSP na českém a slovenském trhu. „Prevence výpadků a vyšší dostupnost IT zlepšuje spokojenost zákazníků, zatímco centralizace služeb a zákazníků do jedné konzole zase zvyšuje produktivitu poskytovatele – je to typické ‚win-win‘ řešení.“