RF Tlačiarne a spotrebný materiál
Celkový slovenský trh totiž klesl v tiskárnách o více než 20 procent, což znamená, že podnikání v této oblasti se může zdát problematické. Trh tiskáren čím dál více přestává být záležitostí vlastního produktu, ale směřuje k prodeji řešení, včetně doplňkového prodeje spotřebního materiálu, a s tím spojených dalších služeb. Souvisí s tím změna filozofie prodeje, přístupu k zákazníkům, ale i změna v chování výrobců. Tiskárna se tak stává obdobně jako PC obchodní příležitostí, tj. produktem jako branou k dalšímu obchodu. S nabídkou konkrétního návrhu, jak na složitém trhu uspět, opět přišla například společnost Grenke Leasing, a to s konkrétní nabídkou služeb, jak zvýšit nejen obrat, ale i ziskovost, a to formou leasingu prodávaných zařízení.
Vyjádření účastníků
Petr Kotva, ABC Data: Na RF se mi vždy líbí, že na něm během jednoho dne potkám spoustu zákazníků, proto se snažíme zúčastnit pravidelně. Pro zákazníky je to na druhou stranu šance, jak rychle a na jednom místě získat velké množství informací.
Ladislav Zeman, alsat, návštěvník: Na RF chodím pravidelně, a to kvůli informacím o nových technologiích, které zde dostávám „z první ruky“. Například podzimní RF o antivirech a bezpečnosti navštívím určitě. Dozvím se tak ihned mnohem více, než kdybych je hledal na internetu, kde navíc ani není vše. Také si zde vždy vyměním zkušenosti s ostatními prodejci.
Aleš Bráza, Želmíra Habalová, Hewlett-Packard: RF na Slovensku se liší od těch pořádaných v Čechách. Čeští partneři jsou podle mě zhýčkanější, slovenské zajímá podstata informací. Společnost HP sem přišla s nápadem změnit náhled na HP z transakčního dodavatele na kontraktační včetně služeb, jak jsou vnímáni i ostatní výrobci. Průběh i poskládání přednášek na RF mi přijde jako dobrý, včetně přítomnosti Grenke Leasingu, a to hned v úvodním vystoupení. Rovněž úvodní slovo Petra Pavlíčka, které vypíchlo nezávislost RF, mě zaujalo a přišlo mi jako vhodné.
Júlia Tomašeková, Grenke Leasing: Na RF jsme už stabilními účastníky. Pokaždé zde získáme nové partnery, a to jak z řad prodejců, tak výrobců a distributorů, s nimiž můžeme navazovat nové kontakty. Složení publika se v čase mění, potkáváme se maximálně s deseti procenty těch, které jsme už na některém z předchozích RF viděli.
Ladislav Kocour, Tech Data: Právě jsem hovořil s dealerem, který Tech Data vůbec neznal. Také náš stánek navštívil jeden, jenž s námi úspěšně obchoduje už dlouho, a v zásadě nás zde tímto způsobem i propaguje. Účast na RF zde v Bratislavě pro nás má význam jako příležitost k oslovení dealerů obsluhujících SMB, jež bychom zasáhli jen stěží.
Ladislav Piroš, Piramis, zákazník: Na RF chodím pravidelně, líbí se mi zájem výrobců a distributorů o nás, menší prodejce, získávám zde na ně nové kontakty. Zvláště mezi distributory došlo na Slovensku v poslední době k řadě změn. Nové kontakty bylo třeba znovu vybudovat. Kromě toho si s ostatními vyměňuji zkušenosti. RF je dobrá myšlenka, líbí se mi i jeho pojetí nezávistlosti.
Tomáš Nehera, Oki: Proti loňsku je zde méně lidí. Podle mého názoru to souvisí se skutečností, že tisk v době krize, kdy se šetří, není hlavním tématem. Sice sem přišli i lidé z východního Slovenska, ale jinak se mi zdá být regionální pokrytí slabší, ale i zástupců z Bratislavy je zde zřejmě méně.
Miroslav Drahoš, Samsung: Zdá se mi, že je zde méně lidí než vloni, ale jinak jsem s účastí resellerů i celkovou organizací spokojen, protože jsem zde potkal nové zákazníky. Setkat se s novými, ale i stávajícími, je pro mě přínosem, protože zde můžeme vyřešit i drobné problémy, kvůli kterým by mi partneři asi ani nevolali.
Mário Geleta, G.I.M.P., host: Na RF jsem poprvé. Získal jsem zde nové informace, uvítal jsem přítomnost Grenke Leasingu. V minulosti jsem totiž měl řadu zákazníků, kteří nebyli schopni složit u jiných finančních institucí akontaci, což u Grenke Leasingu odpadá. Otevírá se mi tím cesta k živnostníkům.
Martin Šimonič, Fuxo, host: Jsem spokojený. Přišel jsem hlavně kvůli novinkám a Grenke Leasingu. Slibuji si, že mi Grenke přinese přesně to, co nabízí. Moji zákazníci se totiž zabývají grafikou, a zvláště software z této oblasti je drahý. Do příchodu Grenke nebylo vůbec možno software na splátky prodávat, toto uměl jen Microsoft. V oblasti tiskáren jsem zase přišel hledat nové produkty, ke kterým se hodí již existující náplně. Tato alternativa zajímá především zákazníky ze státní správy a neziskových organizací.
Karel Grábl, Epson: Líbí se mi zde, protože RF má na slovenské podmínky vysokou návštěvnost, a to je to hlavní, na čem hodláme stavět, jsme zde pro lidi. Také celková organizace je dobrá. Vše souvisí se vším, a jak vidíte, na našem stánku je momentálně nejvíce lidí, je doslova v obležení.
Jaroslav Exner, Exocom: Na RF chodím pravidelně. Z vystavených vzorků mě zaujala nová tiskárna Epson.
Hlavní partneři RF Tlačiarne a spotrebný materiál ABC Data Grenke Leasing Oki Printing Solutions Canon Hewlett-Packard Samsung Epson Konica Minolta Tech Data