Ředitelé IT odpovídají za inovace

11. 4. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: IBM)
Podle průzkumu společnosti IBM šéfové IT už nestojí v pozadí, ale jejich zapojení do vedení firem se zvyšuje. Vhled, odborné zkušenosti a názory šéfů IT mají na strategické směřování firem nebývalý a nepostradatelný vliv. Účastníci průzkumu z řad vedoucích IT proto očekávají, že do roku 2018 budou hrát klíčovou roli při naplňování strategických firemních vizí.

Podle studie C-suite Study se IT oddělení ve velké míře podílí na transformaci společností. Řešení, která vznikají na pracovních stolech IT odborníků, pomáhají firmám lépe fungovat. A nejde jen o technické otázky – informační technologie v dnešní době inovují nejen produkty, ale i samotné obchodní modely.

„Ve studii zaznělo, že písmeno ,I‘ v titulu CIO znamená ,Information‘, ale můžeme ho vykládat také jako ,Innovation‘. Podle mě mají CIO v dnešní době novou roli, a to je Chief Innovation Officer, protože k většině inovací dochází právě v oblasti IT nebo jejím prostřednictvím,“ vysvětlil Jan Kleindienst, chief technologist IBM Česká republika.

Jan Kleindienst očekává, že nedoceněné postavení IT ředitelů se bude zlepšovat. Informace se dnes proměnily v surovinu, jakýsi přírodní zdroj, který nemizí, ale naopak narůstá, a který je možné těžit, rafinovat a využívat v náš prospěch. Jedním z hlavních trendů v IT jsou v současnosti kognitivní systémy, které rozumí přirozenému jazyku, zpracovávají data v reálném čase, a tak slouží jako informační asistenti v nejrůznějších sektorech.

Účastníci C-suite Study z řad šéfů IT se chtějí zaměřit na zákazníka a zlepšit jeho zkušenost ve všech fázích interakce s firmou. Důležité přitom je, aby firemní komunikace se zákazníky byla co nejosobnější. S její pomocí firma získá lepší představu o preferencích svých klientů a poznatky využije v dalším strategickém plánování. Konkrétně pak dva ze tří šéfů IT hledají způsoby, jak využít cloud computing a nástroje na sociálních sítích, aby vyšli vstříc přáním zákazníků. Téměř čtyři pětiny IT manažerů plánuje investovat do nových technologií potřebných pro analýzu zákaznických dat. Ty jim pomohou přeměnit tvrdá data v opravdové porozumění.

Štítky: 

Podobné články

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více
Novinky z rodiny Dell Pro Premium & Dell Pro Plus

Dell se chystá přejmenovat své počítače. XPS a další řady skončí

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell na veletrhu CES 2025 představila změny ve značení svých počítačů. Cílem je podle výrobce primárně zpřehlednění nabídky, která by měla více odpovídat nastupující éře AI počítačů. Postupně se tak rozloučíme s oblíbenými značkami jako XPS, Precision, Latitude nebo OptiPlex a začneme se seznamovat s novými. Čtěte více